Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

         De asemenea, începând cu data de 24.05.2017 numărul de locuri disponibile programării online în vederea depunerii dosarului la sediul ANC crește la 350 de programări online / zi de lucru cu publicul. Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Lista persoanelor programate în fiecare zi de lucru cu publicul va fi afișată pe pagina de internet a Autorității cu cel puțin 7 zile înainte de data programării. De asemenea, lista va fi afișată și la sediul ANC.

         Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Categorii de cereri

slide3 cereri

scales full-300x300  Articolul 8 scales full-300x300  Articolul 8^1
 scales full-300x300 Articolul 8^2  scales full-300x300 Articolul 10
 scales full-300x300 Articolul 11  scales full-300x300 Articolul 27
scales full-300x300

 

Retragerea cetăţeniei române

   


În atenţia petenţilor!

Petiţiile formulate în scris, transmise prin poştă sau depuse personal în cadrul programului cu publicul, pentru a fi luate în considerare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu minimum următoarele elemente:

  • datele de identificare: numele şi prenumele, numele părinţilor, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu, adresa de reşedinţă, dacă este cazul, şi adresa de corespondenţă unde se doreşte primirea răspunsului, dacă este diferită de adresa de domiciliu sau de reşedinţă;
  • solicitarea dumneavoastră:
  • stadiul soluţionării dosarului: se va menţiona dacă dosarul a fost depus personal sau prin mandatar (anexaţi o copie a procurii notariale), data şi locul depunerii (anexaţi, în copie, bonul cu numărul de înregistrare eliberat de ANC ori birourile teritoriale, sau chitanţa pentru plata taxelor consulare, eliberată de ambasada ori consulatul României);
  • alte solicitări: cu indicarea expresă a naturii problemei şi a solicitării;
  • data şi semnătura: se va menţiona data redactării, precum şi semnătura olografă (petiţiile nesemnate nu se vor lua în considerare).

Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată, cu modificări, prin Legea nr. 233/2002.

Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie din subordinea Ministerului Justiţiei înregistrează următoarele categorii de cereri:

  1. Cereri de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română în mod direct sau, unde este cazul, prin intermediul misiunilor diplomatice ale României.
  2. Cereri privind comunicarea stadiului de soluţionare a dosarelor de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  3. Cereri privind solicitarea sistării procedurii în cazul unor dosare de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  4. Cereri privind furnizarea de informaţii cu privire la procedura, actele si taxele necesare întocmirii dosarelor de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  5. Cereri din partea unor instituţii şi autorităţi naţionale şi internaţionale, precum si din partea unor persoane fizice privind furnizarea de date statistice în domeniul cetăţeniei.

 ____________________________________________________________________________________

Notă de informare privind protecţia datelor personale

 Conform cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private, Autoritatea Naţională pentru Cetățenie are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastră, un membru al familiei dumneavoastră ori o altă persoană. Furnizarea datelor este absolut necesară soluţionării cererii de acordare / redobândire / retragere a cetățeniei române. Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator şi sunt comunicate numai în vederea obținerii relațiilor solicitate în temeiul art. 15 și art. 16 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republlicată.

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail