Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Contact

Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie

CUI: 26714810

http://cetatenie.just.ro/

FB_icon_2.png

 

 


Adresă:

Str. Smârdan, nr. 3, sector 3, Bucureşti, cod postal 030071

Telefon:

ANC vă pune la dispoziţie telefonul  – robot apelabil la numărul 021/201.93.55.

FAX:

021/315.35.43

Email:

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!  Adresă pentru corespondenţă interinstituţională.

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!    Adresă pentru petiții și informații cu caracter general.

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!   Adresă pentru relaţía cu mass-media. Purtător de cuvânt: Gelu-Mugurel Dascălu. Numere de telefon destinate relației cu mass-media: 021.201.93.99.

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! Adresă pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate

Linia TelVerde Anticorupție a ANC:

0800.800.148

program linie TELVERDE: 09.00 – 18.00

apelurile telefonice sunt înregistrate

În cazul în care nu doriţi înregistrarea apelului, sesizările pot fi transmise în format electronic la adresa de email: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Petitie Online

Email*:
Nume si prenume*:
Adresa*:
Telefon*:
Subiect*:
Continutul pe scurt al solicitarii*:
*Toate campurile sunt obligatorii.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Program de lucru Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie:

  • luni – joi, între orele 0800-1630;
  • vineri, între orele 0800-1400.

Program de lucru cu publicul:

  • în zilele de luni și miercuri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru petenți;
  • în zilele de marți şi vineri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru avocați;
  • în ziua de joi, între orele 0830 –1200 și 1230-1830, pentru petenți și avocați.

Program de lucru pentru depunere şi înregistrare dosare:

  • luni, marţi, miercuri şi joi, între orele 0830 – 1630;

Program de lucru cu publicul Birouri teritoriale:

  • luni – joi, între orele 0800-1630;
  • vineri, între orele 0800-1400.

La birourile teritoriale depun cereri doar cetăţenii care şi-au pierdut cetăţenia din motive neimputabile lor sau le-a fost retrasă fără voia lor, în baza art.11 din Legea cetăţeniei nr.21/1991, republicată.

Reprezentarea prin mandatar cu procură specială şi autentică în vederea depunerii cererilor de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română va fi permisă numai în cazul în care mandantul se află într-o situaţie medicală cu caracter permanent care determină imposibilitatea deplasării la sediul instituţiei, fapt dovedit cu acte medicale care vor însoţi procura. Mandatarul este soţul /soţia sau rudă până la gradul 4 inclusiv cu mandantul.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Programul de audienţe al conducerii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie

  • Andrei TINU  – Președinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie – luni – între orele 1300-1400;
  • Cezar STANCU - Vicepreședinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie - luni - între orele 1200-1300;
  • Varol AMET - Vicepreședinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie - marți - între orele 1200-1300;
  • Vasile Silviu  BOROI - Director - Direcția Contencios și Relații Publice - miercuri - între orele 1300-1500;
  • Constantin Marius MAFTEI - Director - Direcția Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetățenie - joi - între orele 1300-1500;

Procedura de înscriere în audienţă

Înscrierile în audienţă se vor face utilizând unul dintre următoarele formulare-tip:

Cerere înscriere in audienţă la Preşedintele ANC (descarca documentul in format word icon), - timp mediu de completare: 7 minute

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției secretariatul tehnic al Comisiei pentru Cetățenie (descarca documentul in format word icon- timp mediu de completare: 7 minute.

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției Contencios și Relații Publice (descarca documentul in format word icon- timp mediu de completare: 7 minute.

1. la registratura ANC, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi depus de către solicitant;

2. prin fax, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe numărul de fax 021/315 35 43;

3. prin e-mail , formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresele:  Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! sau   Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! ;

4. prin poștă, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresa Mun. București, str. Smârdan nr. 3, sector 3.

Solicitanţii vor fi anunţaţi cu privire la data şi detaliile audienţei, în scris sau telefonic, la adresa de corespondenţă sau numărul de telefon menţionate în solicitare.

Dacă solicitantul nu se prezintă la ora şi data programată şi nu notifică faptul că se află în imposibilitatea de a se prezenta, pentru o nouă înscriere în audienţă se va relua întreaga procedură.


Adresele şi datele de contact ale birourilor teritoriale:

  • IAŞI – şos. Naţională nr.43; cod poştal: 700237 (lângă sediul Avocatului Poporului - Iaşi);
  • GALAŢI – str. Portului nr. 20, parter; cod poştal: 800025 (în sediul ORC de pe lângă Tribunalul Galaţi);
  • SUCEAVA – str. Mitropoliei nr. 32 (ONRC Suceava); telefon: 0374 463 203 (fix).

Activitățile în relația cu publicul de la Registratura ANC și de la Birourile Teritoriale din Galați, Iași, Suceava, sunt monitorizate video în vederea asigurării transparenței instituționale precum și pentru prevenirea oricăror fapte de natură penală.


 

Persoanele responsabile cu furnizarea informaţiilor care intră sub incidenţa Legii 544/2001:

  • Mugur Dascălu – şef Birou Comunicare

Adresă e-mail destinată informațiilor de interes public conform Legii 544/2001: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!

Număr de telefon destinat informaţiilor de interes public conform Legii 544/2001: 021.201.93.99.

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail