Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi.  

Programul de audiențe și programul de lucru cu publicul

 

Programul de audienţe al conducerii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie

 

  • Andrei TINU  – Președinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie – luni – între orele 1300-1400;
  • Cezar STANCU  – Vicepreședinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie – luni – între orele 1200-1300;
  • Vasile Silviu  BOROI - Director - Direcția Contencios și Relații Publice - miercuri - între orele 1300-1500;
  • Constantin Marius MAFTEI - Director - Direcția Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetățenie - joi - între orele 1300-1500;

Procedura de înscriere în audienţă

Înscrierile în audienţă se vor face utilizând unul dintre următoarele formulare-tip:

Cerere înscriere in audienţă la Preşedintele ANC (descarca documentul in format word icon);

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției secretariatul tehnic al Comisiei pentru Cetățenie (descarca documentul in format word icon).

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției Contencios și Relații Publice (descarca documentul in format word icon).

1. la registratura ANC, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi depus de către solicitant;

2. prin fax, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe numărul de fax 021/315 35 43;

3. prin e-mail , formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresele Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! sau   Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! ;

4. prin poștă, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresa Mun. București, str. Smârdan nr. 3, sector 3.

Solicitanţii vor fi anunţaţi cu privire la data şi detaliile audienţei, în scris sau telefonic, la adresa de corespondenţă sau numărul de telefon menţionate în solicitare.

Dacă solicitantul nu se prezintă la ora şi data programată şi nu notifică faptul că se află în imposibilitatea de a se prezenta, pentru o nouă înscriere în audienţă se va relua întreaga procedură.

 

Program de lucru cu publicul

  • în zilele de luni și miercuri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru petenți;
  • în zilele de marți şi vineri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru avocați;
  • în ziua de joi, între orele 0830 –1200 și 1230-1830, pentru petenți și avocați.

Program de lucru pentru depunere şi înregistrare dosare

  • luni, marţi, miercuri şi joi, între orele 0830 -1630;

Program de lucru cu publicul Birouri teritoriale:

  • luni – joi, între orele 0800 -1630;
  • vineri, între orele 0800 -1400. 

 

La birourile teritoriale depun cereri doar cetăţenii care şi-au pierdut cetăţenia din motive neimputabile lor sau le-a fost retrasă fără voia lor, în baza art.11 din Legea cetăţeniei nr.21/1991, republicată.

Reprezentarea prin mandatar cu procură specială şi autentică în vederea depunerii cererilor de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română va fi permisă numai în cazul în care mandantul se află într-o situaţie medicală cu caracter permanent care determină imposibilitatea deplasării la sediul instituţiei, fapt dovedit cu acte medicale care vor însoţi procura. Mandatarul este soţul /soţia sau rudă până la gradul 4 inclusiv cu mandantul.

 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail