Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Anunţ - 21.12.2015

   În atenţia persoanelor care doresc să depună dosare privind cetăţenia română 

1. Actele necesare trebuie să fie prinse într-un dosar cu şină. Nu se vor folosi folii de plastic pentru acte.

2. La intrarea în instituţie pentru depunerea dosarului, veţi prezenta paşaportul sau permisul de şedere pe teritoriul României, pentru ca datele dumneavoastră să fie consemnate în registru[1].

3. La predarea dosarului către angajatul A.N.C., trebuie să prezentaţi:

- bonul de ordine[2];

- paşaportul;

- actele de stare civilă în original.

4. Au prioritate:

- femeile însărcinate;

- persoanele vârstnice;

- persoanele cu dizabilităţi.


[1] Nu se aplică pentru Birourile Teritoriale ale ANC din Galaţi, Iaşi, Suceava şi Timişoara.

[2] Nu se aplică pentru Biroul Teritorial al ANC din Timişoara.

       Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail