Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Anunţ important - capacitate maximă înregistrare dosare privind cetăţenia română

 

Ca urmare a numărului crescut de cereri privind cetăţenia română depuse în ultimele luni la sediul central al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din Bucureşti, str. Smârdan nr. 3, sector 3 şi raportat la efectivul de personal existent, vă aducem la cunoştinţă că începând cu data de 30 mai 2016 la sediul din Bucureşti al Autorităţii se pot înregistra un număr maxim de 400 de dosare zilnic, în fiecare zi de luni, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30.

 

Reamintim solicitanţilor de cetăţenie română în temeiul art. 11 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991 că dosarele pot fi depuse şi la sediile Birourilor Teritoriale ale Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din Galaţi, Iaşi, Suceava şi Timişoara în fiecare zi de luni până joi între orele 08.00 - 16.30 şi vineri în intervalul orar 08.00 - 14.00. Precizăm că, având în vedere personalul existent, capacitatea maximă de înregistrare a fiecărui Birou Teritorial este următoarea: Biroul Teritorial Galaţi - 130 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Iaşi - 200 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Suceava - 70 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Timişoara - 70 de dosare zilnic. De asemenea, cererile privind redobândirea cetăţeniei române se pot depune şi la sediile misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din străinătate.

 

       Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail