Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Anunţ important - capacitate maximă înregistrare dosare privind cetăţenia română

 

Ca urmare a numărului crescut de cereri privind cetăţenia română depuse în ultimele luni la sediul central al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din Bucureşti, str. Smârdan nr. 3, sector 3 şi raportat la efectivul de personal existent, vă aducem la cunoştinţă că începând cu data de 30 mai 2016 la sediul din Bucureşti al Autorităţii se pot înregistra un număr maxim de 400 de dosare zilnic, în fiecare zi de luni, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30.

 

Reamintim solicitanţilor de cetăţenie română în temeiul art. 11 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991 că dosarele pot fi depuse şi la sediile Birourilor Teritoriale ale Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din Galaţi, Iaşi, Suceava şi Timişoara în fiecare zi de luni până joi între orele 08.00 - 16.30 şi vineri în intervalul orar 08.00 - 14.00. Precizăm că, având în vedere personalul existent, capacitatea maximă de înregistrare a fiecărui Birou Teritorial este următoarea: Biroul Teritorial Galaţi - 130 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Iaşi - 200 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Suceava - 70 de dosare zilnic, Biroul Teritorial Timişoara - 70 de dosare zilnic. De asemenea, cererile privind redobândirea cetăţeniei române se pot depune şi la sediile misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din străinătate.

 

       Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail