Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

buletin.anc@just.ro si eliminarea taxei de timbru judiciar - Adresă pentru primirea în format electronic a copiei dupa cartea de identitate

   Începând cu data de 22.09.2016, ANC nu mai percepe taxa de 1,5 RON (timbrul judiciar) pentru toate categoriile de cereri.

 

   Începând cu data de 23 august 2016 Autoritatea Naţională pentru Cetatenie, în  conformitate cu prevederile OUG 41/2016, a creat si publicat pe site ul institutiei o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic (fisier cu extensie pdf/jpeg) a copiei după cartea de identitate, respectiv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

    Transmiterea copiilor de buletin şi în format electronic fiind necesare în procedurile de înregistrare a solicitărilor de acordare a cetăţeniei române prin naturalizare a soţului unui cetăţean român, în procedurile de înregistrare a solicitărilor de renunţare la cetăţenia română.

    Menţionăm că această operaţiune de transmitere în format electronic a  cărţilor de identitate, în copie, nu este obligatorie, fiind opţională acolo unde este cazul în procedurile de înregistrare a diferitelor solicitări, în conformitate cu Legea cetăţeniei române nr. 21/1991.

        

   Contact A.N.C.:
   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/contact-anc

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail