Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  Începând cu data de 01.08.2018 la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC) din București, str. Smârdan nr. 3, sector 3, înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 8, art. 8.1, art. 10 şi art. 27 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, însoțite de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile a petenților, care vor utiliza în acest scop adresele de e-mail create pentru fiecare articol în parte. De asemenea, se menţin prevederile dispoziţiilor anterioare cu privire la obligativitatea programării prealabile online a persoanelor care depun cereri privind cetăţenia română (formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991) atât la sediul ANC, cât şi la Birourile Teritoriale.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  
 

     La înregistrarea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie depunerea a două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm (măsură aplicabilă începând cu data de 02.07.2018), precum şi prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

buletin.anc@just.ro si eliminarea taxei de timbru judiciar - Adresă pentru primirea în format electronic a copiei dupa cartea de identitate

   Începând cu data de 22.09.2016, ANC nu mai percepe taxa de 1,5 RON (timbrul judiciar) pentru toate categoriile de cereri.

 

   Începând cu data de 23 august 2016 Autoritatea Naţională pentru Cetatenie, în  conformitate cu prevederile OUG 41/2016, a creat si publicat pe site ul institutiei o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic (fisier cu extensie pdf/jpeg) a copiei după cartea de identitate, respectiv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

    Transmiterea copiilor de buletin şi în format electronic fiind necesare în procedurile de înregistrare a solicitărilor de acordare a cetăţeniei române prin naturalizare a soţului unui cetăţean român, în procedurile de înregistrare a solicitărilor de renunţare la cetăţenia română.

    Menţionăm că această operaţiune de transmitere în format electronic a  cărţilor de identitate, în copie, nu este obligatorie, fiind opţională acolo unde este cazul în procedurile de înregistrare a diferitelor solicitări, în conformitate cu Legea cetăţeniei române nr. 21/1991.

        

   Contact A.N.C.:
   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/contact-anc

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail