Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

buletin.anc@just.ro si eliminarea taxei de timbru judiciar - Adresă pentru primirea în format electronic a copiei dupa cartea de identitate

   Începând cu data de 22.09.2016, ANC nu mai percepe taxa de 1,5 RON (timbrul judiciar) pentru toate categoriile de cereri.

 

   Începând cu data de 23 august 2016 Autoritatea Naţională pentru Cetatenie, în  conformitate cu prevederile OUG 41/2016, a creat si publicat pe site ul institutiei o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic (fisier cu extensie pdf/jpeg) a copiei după cartea de identitate, respectiv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

    Transmiterea copiilor de buletin şi în format electronic fiind necesare în procedurile de înregistrare a solicitărilor de acordare a cetăţeniei române prin naturalizare a soţului unui cetăţean român, în procedurile de înregistrare a solicitărilor de renunţare la cetăţenia română.

    Menţionăm că această operaţiune de transmitere în format electronic a  cărţilor de identitate, în copie, nu este obligatorie, fiind opţională acolo unde este cazul în procedurile de înregistrare a diferitelor solicitări, în conformitate cu Legea cetăţeniei române nr. 21/1991.

        

   Contact A.N.C.:
   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/contact-anc

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail