Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Categorii de cereri

slide3 cereri

scales full-300x300  Articolul 8 scales full-300x300  Articolul 8^1
 scales full-300x300 Articolul 8^2  scales full-300x300 Articolul 10
 scales full-300x300 Articolul 11  scales full-300x300 Articolul 27
scales full-300x300

 

Retragerea cetăţeniei române

   


În atenţia petenţilor!

Petiţiile formulate în scris, transmise prin poştă sau depuse personal în cadrul programului cu publicul, pentru a fi luate în considerare trebuie să cuprindă în mod obligatoriu minimum următoarele elemente:

  • datele de identificare: numele şi prenumele, numele părinţilor, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu, adresa de reşedinţă, dacă este cazul, şi adresa de corespondenţă unde se doreşte primirea răspunsului, dacă este diferită de adresa de domiciliu sau de reşedinţă;
  • solicitarea dumneavoastră:
  • stadiul soluţionării dosarului: se va menţiona dacă dosarul a fost depus personal sau prin mandatar (anexaţi o copie a procurii notariale), data şi locul depunerii (anexaţi, în copie, bonul cu numărul de înregistrare eliberat de ANC ori birourile teritoriale, sau chitanţa pentru plata taxelor consulare, eliberată de ambasada ori consulatul României);
  • alte solicitări: cu indicarea expresă a naturii problemei şi a solicitării;
  • data şi semnătura: se va menţiona data redactării, precum şi semnătura olografă (petiţiile nesemnate nu se vor lua în considerare).

Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată, cu modificări, prin Legea nr. 233/2002.

Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie din subordinea Ministerului Justiţiei înregistrează următoarele categorii de cereri:

  1. Cereri de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română în mod direct sau, unde este cazul, prin intermediul misiunilor diplomatice ale României.
  2. Cereri privind comunicarea stadiului de soluţionare a dosarelor de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  3. Cereri privind solicitarea sistării procedurii în cazul unor dosare de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  4. Cereri privind furnizarea de informaţii cu privire la procedura, actele si taxele necesare întocmirii dosarelor de acordare/redobândire/renunţare la cetăţenia română.
  5. Cereri din partea unor instituţii şi autorităţi naţionale şi internaţionale, precum si din partea unor persoane fizice privind furnizarea de date statistice în domeniul cetăţeniei.

 ____________________________________________________________________________________

Notă de informare privind protecţia datelor personale

 Conform cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private, Autoritatea Naţională pentru Cetățenie are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastră, un membru al familiei dumneavoastră ori o altă persoană. Furnizarea datelor este absolut necesară soluţionării cererii de acordare / redobândire / retragere a cetățeniei române. Informaţiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator şi sunt comunicate numai în vederea obținerii relațiilor solicitate în temeiul art. 15 și art. 16 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republlicată.

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail