Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Regulament de programare online pentru depunerea dosarelor privind cetățenia română

 

Regulament de programare online pentru depunerea cererilor privind cetățenia română formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991

 

Prezentul regulament stabilește modul în care se efectuează programările online, procedura de rezervare pentru depunerea cererilor privind cetățenia română formulate în temeiul art. 11 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991.

În vederea desfășurării în condiții optime a activității de lucru cu publicul și în scopul asigurării unui management de calitate al fluxurilor de persoane, accesul petenților, pentru depunerea cererilor formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, la sediul central al Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC) din București și la sediile Birourilor Teritoriale din Galați, Iași, și Suceava, se face numai pe baza programărilor online pe site-ul oficial al ANC http://cetatenie.just.ro, rubrica Programare online depunere dosar articolul 11 – Programare online (http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/depunere-cereri/list?page=2), după cum urmează:

Sediul ANC București – maxim 350 programări  online / zi; (Cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991 – depunere exclusiv în baza programării online)

Biroul Teritorial Galați – maxim 100 programări online / zi; (Cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991 – depunere exclusiv în baza programării online)

Biroul Teritorial Iași – maxim 150 programări online / zi; (Cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991– depunere exclusiv în baza programării online)

Biroul Teritorial Suceava - maxim 100 programări online / zi; (Cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991– depunere exclusiv în baza programării online).

La sediul central al ANC din București și la sediile Birourilor Teritoriale din Galați, Iași, și Suceava primirea și înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se efectuează exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției.

Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În cazul Birourilor Teritoriale ale ANC, numărul de locuri disponibile programării online zilnice se poate modifica temporar (în situația unor concedii de odihnă, medicale, sau alte tipuri de concedii), în funcție de numărul angajaților care își desfășoară efectiv activitatea în fiecare birou în parte.

Selectarea biroului și programarea datei la care se va depune cererea privind cetățenia română, formulată în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, însoțită de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se face direct pe site-ul ANC http://cetatenie.just.ro  rubrica  Programare online depunere dosar articolul 11 – Programare online (http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/depunere-cereri/list?page=2), de către persoana interesată, ulterior acestei selecții fiind completat formularul de înregistrare. O persoană poate efectua o singură programare pe zi, netransmisibilă, la unul dintre birourile disponibile. Fiecare programare corespunde unei singure persoane. Astfel, programarea conținând datele de identificare ale mai multor persoane nu va fi validată. Nu se pot face programări prin poștă, e-mail, fax sau telefonic.

Pentru validarea unei programări este obligatorie completarea câmpurilor Nume, Email, Telefon, Data programării, Adresa, Data nașterii ale formularului de înregistrare, după cum urmează:

În câmpul Nume se completează numele și prenumele persoanei care va depune dosarul privind cetățenia română;

În câmpul Email se completează adresa de e-mail validă la care va putea fi primită corespondența;

În câmpul Telefon se completează un număr de telefon valid al persoanei care va depune dosarul privind cetățenia română;

În câmpul Data se selectează data la care persoana se va prezenta în vederea depunerii dosarului;

În câmpul Adresa se completează adresa de domiciliu completă și corectă a persoanei care va depune dosarul privind cetățenia română;

În câmpul Data nașterii se completează data nașterii completă și corectă a persoanei care va depune dosarul privind cetățenia română.

Completarea incorectă a acestor câmpuri, precum și neconcordanța dintre datele înscrise în formularul de înregistrare și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea dosarului vor duce la anularea programării. Programarea va fi anulată și în cazul neprezentării la data și ora programată, fiind necesară o nouă înregistrare pe site-ul ANC în acest sens.

Procedura de programare online:

1.    Selectarea biroului și a datei la care se va depune dosarul;

2.    Selectarea opțiunii Înregistrare;

3.    Completarea câmpurilor obligatorii ale formularului de înregistrare online;

4.    Confirmarea înregistrării (Register);

5.    Prezentarea la sediul și data selectate pentru depunerea dosarului.

Începând cu data de 02.05.2017  lista persoanelor programate în fiecare zi și la fiecare birou va fi afișată pe pagina de internet a Autorității Naționale pentru Cetățenie cu cel puțin 5 zile înainte de data programării – rubrica Programare online depunere dosar articolul 11 – Liste persoane programate online (http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/meniu/441-liste-persoane-programate-online).

Prin utilizarea procedurii de programare online persoana este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001.

Nu sunt valabile programările online pentru zilele nelucrătoare, stabilite sau anunțate ulterior, prin acte normative sau dispoziții interne, zile în care nu se desfășoară activitate de lucru cu publicul. Implementarea programării online nu exclude funcționarea în paralel a sistemului de ordonare pe bază   de bonuri de ordine. Astfel, vor fi repartizate persoanelor bonuri de ordine, conform listelor conținând programările online, în vederea ordonării în sălile de așteptare până la intrarea în biroul de înregistrare a cererilor prin apelarea numărului următor de către angajații ANC.

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail