Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

188 de persoane au devenit cetăţeni români - 19.02.2014

Marţi, 18 februarie 2014, 188 de persoane au depus jurământul de credinţă faţă de România, obţinând certificatul de cetăţenie.

Ceremonia de depunere a jurământului de credinţă faţă de România şi de înmânare a certificatelor de cetăţenie s-a desfăşurat în prezenţa Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), doamna Monica Cămărăscu, şi a Vicepreşedinţilor  ANC, domnul Octavian Lupulescu şi domnul Andrei Tinu.

În alocuţiunea susţinută, doamna Preşedinte Monica Cămărăscu a adresat celor prezenţi urări de bun venit în rândul cetăţenilor români:

„Mă bucur să văd că marea naţiune română se extinde şi în afara graniţelor ţării şi totodată mă bucur să văd că cei care pătrund aici, în rândurile noastre, sunt oameni cu repere, cu respect faţă de istoria statului român, faţă de neamul românesc în sine şi, bineînţeles, faţă de legile statului de drept.”

Domnul Vicepreşedinte Andrei Tinu a făcut o incursiune în istoria poporului român focalizând discursul în jurul reperelor valorice şi culturale ale României:

„ Astăzi se creează o legătură juridică între dvs., pe de o parte, şi România, pe de cealaltă parte. A deveni cetăţean român presupune dorinţă şi cunoaştere: dorinţa de a face parte din marea familie a poporului român şi cunoaşterea realităţilor, a limbii şi a istoriei acestor meleaguri. ”

Certificatul de cetăţenie este documentul în baza căruia solicitanţii de cetăţenie română se pot adresa autorităţilor române în vederea transcrierii actelor de stare civilă.

 

33-1024x768

17

 

25

7-1024x768

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail