Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Vizita de lucru a Preşedintelui ANC la Reuniunea Anuală Consulară de la Roma - 25.03.2013

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, doamna Monica Cămărăscu, a participat, în perioada 18 – 21 martie a.c., la lucrările Reuniunii Anuale Consulare de la Roma, organizată de Ministerul Afacerilor Externe.

Reuniunea a avut drept scop uniformizarea practicilor consulare, cunoaşterea legislaţiei comunitare şi a modalităţilor de transpunere şi implementare a acesteia.

Discuţiile au vizat  identificarea soluţiilor viabile pentru diminuarea cheltuielilor efectuate de cetăţenii români pentru serviciile consulare, problematica uniformizării documentelor suport care stau la baza prestării serviciilor consulare cât şi cea a asigurării mecanismelor rapide de acordare a asistenţei consulare cetăţenilor români în străinătate.

La reuniune au luat parte reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ale României din Republica Italiană, Regatul Spaniei, Republica Elenă şi Republica Portugheză, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Muncii şi ai Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România.

untitled011

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail