Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

         De asemenea, începând cu data de 24.05.2017 numărul de locuri disponibile programării online în vederea depunerii dosarului la sediul ANC crește la 350 de programări online / zi de lucru cu publicul. Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Lista persoanelor programate în fiecare zi de lucru cu publicul va fi afișată pe pagina de internet a Autorității cu cel puțin 7 zile înainte de data programării. De asemenea, lista va fi afișată și la sediul ANC.

         Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Vizita de lucru a Preşedintelui ANC la Reuniunea Anuală Consulară de la Roma - 25.03.2013

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, doamna Monica Cămărăscu, a participat, în perioada 18 – 21 martie a.c., la lucrările Reuniunii Anuale Consulare de la Roma, organizată de Ministerul Afacerilor Externe.

Reuniunea a avut drept scop uniformizarea practicilor consulare, cunoaşterea legislaţiei comunitare şi a modalităţilor de transpunere şi implementare a acesteia.

Discuţiile au vizat  identificarea soluţiilor viabile pentru diminuarea cheltuielilor efectuate de cetăţenii români pentru serviciile consulare, problematica uniformizării documentelor suport care stau la baza prestării serviciilor consulare cât şi cea a asigurării mecanismelor rapide de acordare a asistenţei consulare cetăţenilor români în străinătate.

La reuniune au luat parte reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ale României din Republica Italiană, Regatul Spaniei, Republica Elenă şi Republica Portugheză, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Muncii şi ai Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România.

untitled011

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail