Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Vizita de lucru a Preşedintelui ANC la Reuniunea Anuală Consulară de la Roma - 25.03.2013

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, doamna Monica Cămărăscu, a participat, în perioada 18 – 21 martie a.c., la lucrările Reuniunii Anuale Consulare de la Roma, organizată de Ministerul Afacerilor Externe.

Reuniunea a avut drept scop uniformizarea practicilor consulare, cunoaşterea legislaţiei comunitare şi a modalităţilor de transpunere şi implementare a acesteia.

Discuţiile au vizat  identificarea soluţiilor viabile pentru diminuarea cheltuielilor efectuate de cetăţenii români pentru serviciile consulare, problematica uniformizării documentelor suport care stau la baza prestării serviciilor consulare cât şi cea a asigurării mecanismelor rapide de acordare a asistenţei consulare cetăţenilor români în străinătate.

La reuniune au luat parte reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ale României din Republica Italiană, Regatul Spaniei, Republica Elenă şi Republica Portugheză, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Muncii şi ai Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România.

untitled011

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail