Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, doamna Monica Cămărăscu, a participat la prima ceremonie de depunere a jurământului de credinţă faţă de România - 06.02.2013

Doamna Monica Cămărăscu, Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), a deschis marţi, 5 februarie 2013, ceremonia de depunere a jurământului de credinţă faţă de România şi de înmânare a certificatelor de cetăţenie. La eveniment au participat, alături de conducerea instituţiei, respectiv doamna Preşedinte şi domnul Vicepreşedinte Octavian Lupulescu,  doamna Alexandra Mihaela Şinc, secretar general al Ministerului Justiţiei, domnul Eugen Tomac, Preşedinte al Comisiei pentru comunitățile românești din afara granițelor țării şi domnul Mircea Dolha, Vicepreşedinte al Comisiei pentru comunitățile românești din afara granițelor țării.

În urma ceremoniei, un număr de 216 persoane, cărora le-au fost aprobate cererile de acordare sau redobândire a cetăţeniei române formulate conform Legii 21/1991 republicată, au obţinut certificatul de cetăţenie română.

Aceasta este ultima etapă în procesul de acordare/redobândire a cetăţeniei române derulat la ANC.

Certificatul de cetăţenie este documentul în baza căruia solicitanţii de cetăţenie română se pot adresa autorităţilor române în vederea transcrierii actelor de stare civilă.

foto14

foto22  

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail