Începând cu data de 01.10.2018 la sediul ANC din București, înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 8, art. 81, art. 10 şi art. 27 din Legea nr. 21/1991 se va efectua exclusiv în baza programării online pe noul modul de programare de tip calendar. De asemenea, se menţin dispoziţiile cu privire la obligativitatea programării online a persoanelor care depun cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991.

 

 

IMPORTANT! În cazul în care un solicitant face o programare pe un articol de lege (exemplu art. 8) iar la depunerea actelor rezultă că cererea este în conformitate cu un alt articol de lege decât cel pentru care s-a făcut programarea (exemplu art. 11), programarea va fi anulată iar depunerea cererii va fi respinsă urmând a se reprograma la o dată ulterioară, în conformitate cu articolul corect de lege.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  
 

     La înregistrarea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie depunerea a două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm (măsură aplicabilă începând cu data de 02.07.2018), precum şi prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, doamna Monica Cămărăscu, a participat la prima ceremonie de depunere a jurământului de credinţă faţă de România - 06.02.2013

Doamna Monica Cămărăscu, Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), a deschis marţi, 5 februarie 2013, ceremonia de depunere a jurământului de credinţă faţă de România şi de înmânare a certificatelor de cetăţenie. La eveniment au participat, alături de conducerea instituţiei, respectiv doamna Preşedinte şi domnul Vicepreşedinte Octavian Lupulescu,  doamna Alexandra Mihaela Şinc, secretar general al Ministerului Justiţiei, domnul Eugen Tomac, Preşedinte al Comisiei pentru comunitățile românești din afara granițelor țării şi domnul Mircea Dolha, Vicepreşedinte al Comisiei pentru comunitățile românești din afara granițelor țării.

În urma ceremoniei, un număr de 216 persoane, cărora le-au fost aprobate cererile de acordare sau redobândire a cetăţeniei române formulate conform Legii 21/1991 republicată, au obţinut certificatul de cetăţenie română.

Aceasta este ultima etapă în procesul de acordare/redobândire a cetăţeniei române derulat la ANC.

Certificatul de cetăţenie este documentul în baza căruia solicitanţii de cetăţenie română se pot adresa autorităţilor române în vederea transcrierii actelor de stare civilă.

foto14

foto22  

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail