Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

148 de persoane au devenit cetăţeni români - 11.06.2012

Luni, 11 iunie 2012, au fost invitate să depună jurământul de credinţă faţă de România, 198 de persoane. La ceremonie, care a avut loc în prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), doamna Nicoleta Ecaterina Eucarie, 148 de persoane au depus jurământul de credinţă faţă de România, obţinând certificatul de cetăţenie.

Conform legii, cetăţenia română se dobândeşte la data depunerii jurământului de credinţă faţă de România, moment în care se înmânează şi certificatul de cetăţenie română.

Ulterior dobândirii certificatului de cetăţenie, persoana se prezintă la misiunile diplomatice ale României în străinătate sau la oficiile de stare civilă din România în vederea transcrierii documentelor de identitate şi obţinerii certificatului de naştere, proces care durează câteva luni. Competenţa pentru eliberarea acestor documente aparţine în exclusivitate Ministerului Administraţiei şi Internelor.

După ce intră în posesia tuturor documentelor de identitate eliberate de autorităţile române, persoana poate depune cerere pentru obţinerea paşaportului.

Certificatul de cetăţenie atestă doar calitatea de cetăţean român, fără a-i conferi solicitantului dreptul la un paşaport sau la o călătorie liberă.

  

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail