Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

148 de persoane au devenit cetăţeni români - 11.06.2012

Luni, 11 iunie 2012, au fost invitate să depună jurământul de credinţă faţă de România, 198 de persoane. La ceremonie, care a avut loc în prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), doamna Nicoleta Ecaterina Eucarie, 148 de persoane au depus jurământul de credinţă faţă de România, obţinând certificatul de cetăţenie.

Conform legii, cetăţenia română se dobândeşte la data depunerii jurământului de credinţă faţă de România, moment în care se înmânează şi certificatul de cetăţenie română.

Ulterior dobândirii certificatului de cetăţenie, persoana se prezintă la misiunile diplomatice ale României în străinătate sau la oficiile de stare civilă din România în vederea transcrierii documentelor de identitate şi obţinerii certificatului de naştere, proces care durează câteva luni. Competenţa pentru eliberarea acestor documente aparţine în exclusivitate Ministerului Administraţiei şi Internelor.

După ce intră în posesia tuturor documentelor de identitate eliberate de autorităţile române, persoana poate depune cerere pentru obţinerea paşaportului.

Certificatul de cetăţenie atestă doar calitatea de cetăţean român, fără a-i conferi solicitantului dreptul la un paşaport sau la o călătorie liberă.

  

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail