Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Comunicat de presa

În vederea sprijinirii şi fluidizării procesului de depunere/inregistrare a cererilor de redobândire/acordare a cetăţeniei române şi ca urmare a numărului crescut de cereri depuse în ultimele luni la Birourile teritoriale, raportat la efectivul de personal existent, vă aducem la cunoştinţă că începând din data de 14 august până în data de 31 august 2015, programul de lucru cu publicul pentru depunere şi înregistrare dosare la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din Municipiul Bucureşti, strada Smârdan nr. 3, sector 3 va fi zilnic de luni până vineri, între orele 09.00-12.30; 13.30-17.00.

 

Menţionăm că până la data de 14 august, programul de depunere a dosarelor la sediul ANC din Bucureşti se desfăşura în fiecare zi de miercuri între orele 09.00-17.00. Prin extinderea programului de lucru venim în sprijinul solicitanţilor, urmând ca după data de 31 august să se analizeze eventualele măsuri care se vor impune.