Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Creşterea gradului de transparenţă instituţională la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie - 22.02.2016

      Plecând de la obiectivul transparentizării activităţilor administraţiei publice centrale, care alături de creşterea accesului la informaţiile de interes public reprezintă priorităţi ale agendei Guvernului României, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie a implementat pe pagina de internet proprie (situată la adresa http://cetatenie.just.ro/) rubrica Stadiu dosar, prin intermediul căreia petenţii pot avea acces la stadiul propriului dosar de cetăţenie. Aceştia pot vizualiza, pe baza numărului dosarului, următoarele: data înregistrării cererii, termenul viitor sau numărul şi data ordinului prin care a fost aprobată sau respinsă cererea de acordare sau redobândire a cetăţeniei române. Actualizarea informaţiilor se va face periodic, în conformitate cu evoluţiile înregistrate pe parcursul procedurii specifice.

   Astfel, informaţiile legate de stadiul soluţionării dosarului pot fi vizualizate conform articolului de lege în baza căruia a fost depusă cererea de acordare / redobândire a cetăţeniei române, accesând următoarele link-uri:

Articolul 8     http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8 

Articolul 81    http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8-1 

Articolul 82    http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8-2 

Articolul 10   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-10 

Articolul 11   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-11

   Precizăm că publicarea informaţiilor s-a făcut cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, neputând fi vizualizate datele cu caracter personal ale petenţilor. 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail