Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Creşterea gradului de transparenţă instituţională la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie - 22.02.2016

      Plecând de la obiectivul transparentizării activităţilor administraţiei publice centrale, care alături de creşterea accesului la informaţiile de interes public reprezintă priorităţi ale agendei Guvernului României, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie a implementat pe pagina de internet proprie (situată la adresa http://cetatenie.just.ro/) rubrica Stadiu dosar, prin intermediul căreia petenţii pot avea acces la stadiul propriului dosar de cetăţenie. Aceştia pot vizualiza, pe baza numărului dosarului, următoarele: data înregistrării cererii, termenul viitor sau numărul şi data ordinului prin care a fost aprobată sau respinsă cererea de acordare sau redobândire a cetăţeniei române. Actualizarea informaţiilor se va face periodic, în conformitate cu evoluţiile înregistrate pe parcursul procedurii specifice.

   Astfel, informaţiile legate de stadiul soluţionării dosarului pot fi vizualizate conform articolului de lege în baza căruia a fost depusă cererea de acordare / redobândire a cetăţeniei române, accesând următoarele link-uri:

Articolul 8     http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8 

Articolul 81    http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8-1 

Articolul 82    http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-8-2 

Articolul 10   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-10 

Articolul 11   http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/dosar-articol-11

   Precizăm că publicarea informaţiilor s-a făcut cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, neputând fi vizualizate datele cu caracter personal ale petenţilor. 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail