Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

Doamna Iulia Mălina Ciobanu este noul Preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie

           

        Prin Decizia nr. 77 / 25 februarie 2016 a Prim-Ministrului Guvernului României,  doamna Iulia Mălina CIOBANU a fost numită în funcţia de Preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, cu rang de secretar de stat. Durata mandatului doamnei Preşedinte este de 4 ani.

          Doamna Iulia Mălina Ciobanu a ocupat, începând cu anul 2010, diferite funcţii în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, fiind până la data de 06.11.2015 Director al Direcţiei Contencios şi Relaţii Publice din cadrul instituţiei.

        Noul Preşedinte al Autorităţii va continua să asigure, cu sprijinul Ministerului Justiţiei, înalte standarde de profesionalism în desfăşurarea întregului proces de acordare / redobândire a cetăţeniei române, respectiv renunţare la cetăţenia română sau retragere a acesteia.

        Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie îşi desfăşoară activitatea în condiţii normale, conform programului publicat pe site-ul propriu şi afişat la sediul central şi la sediile birourilor teritoriale ale instituţiei.

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail