Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Comunicat de presă la finalul mesei rotunde cu tema Autoritatea Națională pentru Cetățenie – garantul aplicării procedurilor legale în materia cetățeniei române

 

Ministerul Justiției și Autoritatea Națională pentru Cetățenie au organizat astăzi, 23 mai 2016, o masă rotundă cu tema Autoritatea Națională pentru Cetățenie – garantul aplicării procedurilor legale în materia cetățeniei române.

În cadrul evenimentului, a fost prezentat și dezbătut un raport de analiză și evaluare instituțională al Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC) pentru perioada 2010 – 2015, la aproape 6 ani de la înființarea sa ca instituție specializată în materia cetățeniei. Conducerea Ministerului Justiției a solicitat ANC să elaboreze un plan de acțiune pe termen scurt, de natură să favorizeze transparența, fluidizarea și predictibilitatea analizei și soluționării dosarelor depuse de solicitanții de cetățenie. Acest plan a fost supus consultării în cadrul evenimentului de astăzi.

La masa rotundă au participat reprezentanți ai instituțiilor publice partenere, ai organizațiilor neguvernamentale de profil și toate părțile interesate să sprijine creșterea eficienței, transparenței și performanței acestei instituții importante a statului român. Printre cei care au luat cuvântul se numără: Adrian Baboi-Stroe, secretar de stat MJ; Mălina Iulia Ciobanu, președintele ANC; Sandra Pralong, consilier de stat în cadrul Administrației Prezidențiale; Dan Stoenescu, ministrul delegat pentru relațiile cu românii de pretutindeni; Dumitru Marcel Bujor, președinte al Comisiei pentru românii de pretutindeni din Senatul României; Excelența Sa domnul Mihai Gribincea, Ambasadorul Republicii Moldova în România; Radu Florea, Director general al Direcției Relații Consulare a Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe; Mircea Mocanu, șeful Biroului din România al Organizaţiei Internaţionale pentru Migraţie, precum și alți reprezentanți ai instituțiilor și organizațiilor nonguvernamentale active în domeniu.

La finalul acestui eveniment secretarul de stat, Adrian Baboi Stroe a declarat: „Masa rotundă organizată astăzi reprezintă o etapă a unui proces mai amplu, început în luna ianuarie 2016, de consultare cu partenerii instituționali și cu cei din societatea civilă ai Ministerului Justiției și Autorității Naționale pentru Cetățenie, în materia cetățeniei. Pe această cale, Ministerul Justiției mulțumește participanților pentru interesul acordat inițiativei și reiterează angajamentul de a sprijini Autoritatea Națională pentru Cetățenie în demersurile de consolidare a capacității administrative, cu toate resursele necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor legale.”

Analiza ANC | Anexa 1 - Plan de actiune | Anexa 2 - Statistica cereri cetatenie  |Anexa 3 - Statistica cereri aprobate respinse | Anexa 4 - Organigrama | Anexa 5 - Buget ANC 2010-2016 | Anexa 6 - Echipa ANC

IMG 8014

IMG 7996

IMG 8016

IMG 7966

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail