Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Comunicat de presă – 31 mai 2016

       Urmare a întâlnirii de lucru desfăşurată luni, 30 mai 2016, la sediul Ministerului Afacerilor Externe între doamna Iulia-Mălina Ciobanu, Preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie şi domnul Dan Stoenescu, Ministru delegat pentru relaţiile cu românii de pretutindeni, a fost stabilită modalitatea de colaborare între cele două instituţii, în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor articolului 81 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi necesitatea demarării unei campanii de informare cu privire la prevederile articolului de lege mai sus menţionat în cadrul comunităţilor de români din afara granieţelor ţării. Precizăm că, în conformitate cu dispoziţiile articolului menţionat, cetăţenia română se poate acorda, la cerere, persoanei fără cetăţenie sau cetăţeanului străin care a contribuit în mod deosebit la protejarea şi promovarea culturii, civilizaţiei şi spiritualităţii româneşti, cu posibilitatea stabilirii domiciliului în ţară sau cu menţinerea acestuia în străinătate, dacă îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b), c) şi e).

a6c9aae0a2ede305e5c3f7c9a44015c8 13307198 1115034071892813 8774099000067750104 n IMG 8001

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail