Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Participarea Doamnei Președinte Iulia Mălina CIOBANU la Conferința organizată de Reprezentanţa în România a Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați

 

 

 

Astăzi, 29.11.2016, Președintele Autorității Naționale pentru Cetățenie, Doamna Iulia Mălina CIOBANU, a participat la evenimentul organizat de Reprezentanţa în România a Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați, eveniment menit să contribuie la aprofundarea cunoașterii domeniului apatridiei şi la sensibilizarea cetăţenilor cu privire la persoanele apatride.

În cadrul conferinței, Doamna Iulia Mălina CIOBANU, Președintele Autorității Naționale pentru Cetățenie, a menționat printre altele, și aspectele privind necesitatea îmbunătățirii legislației în materia cetățeniei sub aspectul introducerii unor facilități în ceea ce privește acordarea cetățeniei române persoanelor apatride care domiciliază în România, în special în ceea ce privește reducerea perioadei de ședere. În acest sens, în perioada următoare, A.N.C. va iniția întâlniri cu Reprezentanţa în România a Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați, precum și cu organizațiile neguvernamentale care activează în domeniul protecției apatrizilor, pentru a formula un set de propuneri legislative adecvate în sprijinul acestei categorii de persoane.

De asemenea, Președintele A.N.C. a adresat mulțumiri pentru invitaţia la eveniment şi a transmis felicitări Reprezentanţei în România a Înaltului Comisar ONU pentru Refugiați pentru organizarea acestei conferinţe, oferind asigurări în ceea ce privește sprijinul instituțional pentru realizarea obiectivelor propuse în cadrul sesiunii.