Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

Eficientizarea și transparentizarea activității de primire și înregistrare a cererilor privind cetățenia română la sediile Birourilor Teritoriale ale Autorității Naționale pentru Cetățenie

 

Pornind de la obiectivul de eficientizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC) și pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 02.05.2017, numărul de locuri disponibile programării online în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română (formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991) la sediile Birourilor Teritoriale din Galați, Iași și Suceava crește după cum urmează:

Biroul Teritorial Galați – de la 65 la 100 programări online / zi

Biroul Teritorial Iași – de la 100 la 150 programări online / zi

Biroul Teritorial Suceava -  de la 30 la 50 programări online / zi.

Temporar, numărul de programări zilnice care vor putea fi efectuate în cazul unui birou teritorial va putea varia în funcție de numărul de angajați care își desfășoară efectiv activitatea în zilele respective.

Pentru a veni în sprijinul petenților, în cazul apariției unor situații neprevăzute, care determină anularea programării din motive neimputabile solicitanților de cetățenie română,  ANC va efectua din oficiu reprogramări la date ulterioare disponibile, cu anunțarea persoanelor ale căror programări au fost anulate (prin e-mail sau telefon).

Persoanele care se vor prezenta la sediile Birourilor Teritoriale din Galați, Iași și Suceava începând cu data de 02.05.2017 și nu vor fi programate online în prealabil pentru înregistrarea cererii nu vor putea depune dosarul privind cetățenia română la aceste birouri, urmând a fi îndrumate în vederea depunerii la sediul ANC din București. Astfel, recomandăm persoanelor care se programează online să consulte cu atenție Regulamentul de programare online pentru depunerea dosarelor privind cetățenia română, afișat pe site-ul instituției (la adresa http://cetatenie.just.ro/index.php/ro/centru-de-presa-2/regulament-programare-online) pentru ca programarea să nu fie anulată din motive imputabile solicitantului.

 

De asemenea, ca parte a transparentizării întregii activității, una dintre direcțiile principale de acțiune asumate de conducerea ANC, lista persoanelor programate în fiecare zi și la fiecare birou de depunere a cererilor privind cetățenia română va fi afișată pe pagina de internet a Autorității Naționale pentru Cetățenie cu cel puțin 5 zile înainte de data programării.

 

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail