Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

Domnul Amet VAROL, noul Vicepresedinte al Autorității Naționale pentru Cetățenie

     Prin Decizia Prim-Ministrului Guvernului României nr. 367, publicată în Monitorul Oficial nr. 298 din 26 aprilie 2017 Partea I, domnul Amet VAROL a fost numit vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat al Autorității Naționale pentru Cetățenie pentru un mandat de 4 ani.

       Domnul Amet aparține comunității turco-tătare din România, pe care a reprezentat-o în mandatul 2012-2016 în Camera Deputaților.

     Noul Vicepreședinte va contribui, alături de președintele instituției și de celălalt vicepreședinte, la implementarea unor înainte standarde de performanță, transparență și eficacitate. 

 

 ECO_1721x.png