În urma înregistrării cererilor privind cetăţenia română care, la momentul depunerii la sediile Birourilor Teritoriale din Iași şi Suceava, în ziua de 13 martie 2017, nu au fost înregistrate în baza de date din cauza unor disfuncţionalităţi tehnice, vă comunicăm numărul de dosar (în fişierul ataşat), după cum urmează: 

      - Lista nominală cereri ANC 13 martie 2017   (descarca documentul in format pdf icon)

     În perioada 03-05.04.2017 Biroul Teritorial Suceava al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie nu lucrează cu publicul. Activitatea va fi reluată, conform programului obişnuit, începând cu data de 06.04.2017. Persoanele programate online în vederea depunerii cererii privind cetăţenia română în perioada menţionată se vor reprograma la o dată ulterioară.        

   Reamintim persoanelor interesate că la depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată, în cazul documentelor emise de autorităţile altor state. Pentru documentele emise de autorităţile române este suficientă prezentarea originalului şi a unei copii simple care va fi certificată pentru conformitate de către funcţionarul ANC. Nu sunt acceptate actele laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma plastifierii. De asemenea, precizăm că pentru utilizarea aplicaţiei PROGRAMARE ONLINE DEPUNERE DOSAR Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie nu percepe taxe, fiind un serviciu gratuit.

Prezentare

Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie îndeplineşte următoarele atribuţii:

  1. ţine evidenţa cererilor de acordare, redobândire, renunţare şi retragere a cetăţeniei române, alcătuind dosare pentru fiecare caz în parte;
  2. asigură condiţiile necesare pentru desfăşurarea activităţii Comisiei pentru cetăţenie;
  3. asigură secretariatul Comisiei pentru cetăţenie;
  4. păstrează şi organizează arhiva Comisiei pentru cetăţenie;
  5. întocmeşte proiectele de ordine ale preşedintelui Autorităţii privind acordarea, redobândirea, retragerea şi renunţarea la cetăţenia română, precum şi proiectele de ordine de respingere a acestor cereri;
  6. redactează certificatele de cetăţenie şi îndeplineşte procedura de rectificare a acestora;
  7. asigură solemnitatea depunerii jurământului de credinţă faţă de România şi păstrează evidenţa persoanelor care au depus jurământul de credinţă;
  8. colaborează cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi cu instituţii internaţionale cu atribuţii în domeniul cetăţeniei, fiind abilitată să încheie protocoale de colaborare;
  9. comunică, la cerere, autorităţilor administraţiei publice centrale datele referitoare la persoanele care au dobândit, au redobândit sau au pierdut cetăţenia română, potrivit legii;
  10. răspunde solicitărilor cu privire la problemele cu care a fost sesizată, dacă intră în sfera sa de competenţă;
  11. informează cu caracter general publicul cu privire la drepturile cetăţenilor români, inclusiv cele care decurg din calitatea de cetăţean european;
  12. asigură participarea personalului la programe de formare şi perfecţionare profesională, în limita bugetului aprobat;
  13. realizează orice alte obiective corespunzătoare domeniului de activitate al Autorităţii, în limita bugetului aprobat şi a planului de activităţi.

În cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie funcţionează Direcţia Contencios şi Relaţii Publice.

Comisia pentru Cetăţenie, entitate fără personalitate juridică din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea, redobândirea, retragerea sau renunţarea la cetăţenia română.

Comisia are un secretariat tehnic constituit în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie. Membrii Comisiei şi preşedintele acesteia se numesc prin ordin al ministrului Justiţiei, pentru un mandat de 2 ani, şi pot fi revocaţi pe toată durata mandatului prin ordin al ministrului Justiţiei. Comisia are activitate permanentă, este formată dintr-un preşedinte şi din 20 de membri, personal din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.

Lucrările Comisiei nu sunt publice, se desfăşoară în prezenţa a cel puţin 3 membri şi sunt prezidate de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către un membru desemnat de acesta. Îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea ori redobândirea cetăţeniei române se constată printr-un raport motivat, care se adoptă de Comisie cu votul majorităţii celor prezenţi. În caz de paritate, votul preşedintelui Comisiei sau al înlocuitorului acestuia este decisiv.