În urma înregistrării cererilor privind cetăţenia română care, la momentul depunerii la sediile Birourilor Teritoriale din Iași şi Suceava, în ziua de 13 martie 2017, nu au fost înregistrate în baza de date din cauza unor disfuncţionalităţi tehnice, vă comunicăm numărul de dosar (în fişierul ataşat), după cum urmează: 

      - Lista nominală cereri ANC 13 martie 2017   (descarca documentul in format pdf icon)

     În perioada 03-05.04.2017 Biroul Teritorial Suceava al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie nu lucrează cu publicul. Activitatea va fi reluată, conform programului obişnuit, începând cu data de 06.04.2017. Persoanele programate online în vederea depunerii cererii privind cetăţenia română în perioada menţionată se vor reprograma la o dată ulterioară.        

   Reamintim persoanelor interesate că la depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată, în cazul documentelor emise de autorităţile altor state. Pentru documentele emise de autorităţile române este suficientă prezentarea originalului şi a unei copii simple care va fi certificată pentru conformitate de către funcţionarul ANC. Nu sunt acceptate actele laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma plastifierii. De asemenea, precizăm că pentru utilizarea aplicaţiei PROGRAMARE ONLINE DEPUNERE DOSAR Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie nu percepe taxe, fiind un serviciu gratuit.

Programul de audiențe și programul de lucru cu publicul

 

Programul de audienţe al conducerii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie

 

  • Andrei TINU  – Președinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie – luni – între orele 1300-1500;
  • Vasile Silviu  BOROI - Director - Direcția Contencios și Relații Publice - miercuri - între orele 1300-1500;
  • Constantin Marius MAFTEI - Director - Direcția Secretariatul Tehnic al Comisiei pentru Cetățenie - joi - între orele 1300-1500;

Procedura de înscriere în audienţă

Înscrierile în audienţă se vor face utilizând unul dintre următoarele formulare-tip:

Cerere înscriere in audienţă la Preşedintele ANC (descarca documentul in format word icon);

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției secretariatul tehnic al Comisiei pentru Cetățenie (descarca documentul in format word icon).

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției Contencios și Relații Publice (descarca documentul in format word icon).

1. la registratura ANC, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi depus de către solicitant;

2. prin fax, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe numărul de fax 021/315 35 43;

3. prin e-mail , formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresele This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ;

4. prin poștă, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresa Mun. București, str. Smârdan nr. 3, sector 3.

Solicitanţii vor fi anunţaţi cu privire la data şi detaliile audienţei, în scris sau telefonic, la adresa de corespondenţă sau numărul de telefon menţionate în solicitare.

Dacă solicitantul nu se prezintă la ora şi data programată şi nu notifică faptul că se află în imposibilitatea de a se prezenta, pentru o nouă înscriere în audienţă se va relua întreaga procedură.

 

Program de lucru cu publicul

  • în zilele de luni și miercuri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru petenți;
  • în zilele de marți şi vineri, între orele 0830 –1200 și 1230-1630, pentru avocați;
  • în ziua de joi, între orele 0830 –1200 și 1230-1830, pentru petenți și avocați.

Program de lucru pentru depunere şi înregistrare dosare

  • în zilele de luni, miercuri și joi, între orele 0830 -1630;

Program de lucru cu publicul Birouri teritoriale:

  • luni – joi, între orele 0800 -1630;
  • vineri, între orele 0800 -1400. 

 

La birourile teritoriale depun cereri doar cetăţenii care şi-au pierdut cetăţenia din motive neimputabile lor sau le-a fost retrasă fără voia lor, în baza art.11 din Legea cetăţeniei nr.21/1991, republicată.

Reprezentarea prin mandatar cu procură specială şi autentică în vederea depunerii cererilor de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română va fi permisă numai în cazul în care mandantul se află într-o situaţie medicală cu caracter permanent care determină imposibilitatea deplasării la sediul instituţiei, fapt dovedit cu acte medicale care vor însoţi procura. Mandatarul este soţul /soţia sau rudă până la gradul 4 inclusiv cu mandantul.

 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail