Începând cu data de 01.10.2018 la sediul ANC din București, înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 8, art. 81, art. 10 şi art. 27 din Legea nr. 21/1991 se va efectua exclusiv în baza programării online pe noul modul de programare de tip calendar. De asemenea, se menţin dispoziţiile cu privire la obligativitatea programării online a persoanelor care depun cereri formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991.

 

 

IMPORTANT! În cazul în care un solicitant face o programare pe un articol de lege (exemplu art. 8) iar la depunerea actelor rezultă că cererea este în conformitate cu un alt articol de lege decât cel pentru care s-a făcut programarea (exemplu art. 11), programarea va fi anulată iar depunerea cererii va fi respinsă urmând a se reprograma la o dată ulterioară, în conformitate cu articolul corect de lege.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  
 

     La înregistrarea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie depunerea a două fotografii color de dată recentă format 3.5 cm X 4.5 cm (măsură aplicabilă începând cu data de 02.07.2018), precum şi prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

RUTI - Registrului Unic al Transparenței Intereselor

                                                                                  

LINK - accesare site ruti.gov.ro 

LINK - Ce este RUTI ?

LINK - Care sunt facilitățile RUTI ?

LINK - Intrebări Frecvente RUTI

 

Care sunt avantajele aderării la RUTI?

Înscrierea în RUTI va avea o serie de avantaje pentru grupurile specializate, cum ar fi:

  • accesul primordial la o serie de servicii precum E-Consultare (buletinul actelor normative aflate în consultare publică) sau E-Dezbatere (Calendarul Dezbaterilor Publice de la nivel central) realizate de MCPDC cu scopul facilitării cunoașterii, cu promptitudine, a priorităților de reglementare;
  • participarea la întâlniri de lucru organizate între membrii RUTI și reprezentanții autorităților publice centrale, RUTI asumându-și impulsionarea interacțiunii între membri;
  • posibilitatea întâlnirii directe, instituționale, cu factorii de decizie;
  • participarea decidenților sau a persoanelor desemnate la evenimentele organizate de grupurile specializate înscrise în RUTI;
  • evidențierea, pe documentele proprii, a înregistrării în RUTI, ca o garanție a recunoașterii comportamentului transparent în relația cu autoritățile administrației publice centrale.

RUTI este administrat de Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social.

"Asemănător Registrului de Transparență European, RUTI - Registrul Unic al Transparenței Intereselor este un prim pas în adoptarea Legii Lobby-ului prevăzută în Programul de Guvernare 2016-2020. 

Eficiență, responsabilitate, credibilitate, transparență și deschidere către cetățean, acesta este rolul RUTI. Înscrierea în platformă duce la crearea de punți între societate și Guvernul României. Printr-o minimă cunoaștere a celor doi parteneri de dialog, în spiritul asigurării unei guvernări transparente, va crește încrederea și susținerea cetățenilor față de deciziile executivului."

Gabriel Petrea, Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social