Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie extinde programul de lucru cu publicul pentru depunerea şi înregistrarea dosarelor la sediul din Bucureşti, urmând ca primirea cererilor privind cetăţenia română să se efectueze şi în fiecare zi de marţi. Astfel, programul de lucru cu publicul se va desfăşura în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi în intervalul orar 08.30 - 16.30. Numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 350 / zi.  

    Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activității Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activității de primire și înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din București înregistrarea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenților pe site-ul instituției (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit.

      Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetățenia română. Obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetățenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 și 27 din Legea nr. 21/1991.

RUTI - Registrului Unic al Transparenței Intereselor

                                                                                  

LINK - accesare site ruti.gov.ro 

LINK - Ce este RUTI ?

LINK - Care sunt facilitățile RUTI ?

LINK - Intrebări Frecvente RUTI

 

Care sunt avantajele aderării la RUTI?

Înscrierea în RUTI va avea o serie de avantaje pentru grupurile specializate, cum ar fi:

  • accesul primordial la o serie de servicii precum E-Consultare (buletinul actelor normative aflate în consultare publică) sau E-Dezbatere (Calendarul Dezbaterilor Publice de la nivel central) realizate de MCPDC cu scopul facilitării cunoașterii, cu promptitudine, a priorităților de reglementare;
  • participarea la întâlniri de lucru organizate între membrii RUTI și reprezentanții autorităților publice centrale, RUTI asumându-și impulsionarea interacțiunii între membri;
  • posibilitatea întâlnirii directe, instituționale, cu factorii de decizie;
  • participarea decidenților sau a persoanelor desemnate la evenimentele organizate de grupurile specializate înscrise în RUTI;
  • evidențierea, pe documentele proprii, a înregistrării în RUTI, ca o garanție a recunoașterii comportamentului transparent în relația cu autoritățile administrației publice centrale.

RUTI este administrat de Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social.

"Asemănător Registrului de Transparență European, RUTI - Registrul Unic al Transparenței Intereselor este un prim pas în adoptarea Legii Lobby-ului prevăzută în Programul de Guvernare 2016-2020. 

Eficiență, responsabilitate, credibilitate, transparență și deschidere către cetățean, acesta este rolul RUTI. Înscrierea în platformă duce la crearea de punți între societate și Guvernul României. Printr-o minimă cunoaștere a celor doi parteneri de dialog, în spiritul asigurării unei guvernări transparente, va crește încrederea și susținerea cetățenilor față de deciziile executivului."

Gabriel Petrea, Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social