Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    Începând cu data de 1 Octombrie 2017, numărul de locuri disponibile în vederea programării online pentru depunerea dosarelor va fi de 400 / zi. La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

RUTI - Registrului Unic al Transparenței Intereselor

                                                                                  

LINK - accesare site ruti.gov.ro 

LINK - Ce este RUTI ?

LINK - Care sunt facilitățile RUTI ?

LINK - Intrebări Frecvente RUTI

 

Care sunt avantajele aderării la RUTI?

Înscrierea în RUTI va avea o serie de avantaje pentru grupurile specializate, cum ar fi:

  • accesul primordial la o serie de servicii precum E-Consultare (buletinul actelor normative aflate în consultare publică) sau E-Dezbatere (Calendarul Dezbaterilor Publice de la nivel central) realizate de MCPDC cu scopul facilitării cunoașterii, cu promptitudine, a priorităților de reglementare;
  • participarea la întâlniri de lucru organizate între membrii RUTI și reprezentanții autorităților publice centrale, RUTI asumându-și impulsionarea interacțiunii între membri;
  • posibilitatea întâlnirii directe, instituționale, cu factorii de decizie;
  • participarea decidenților sau a persoanelor desemnate la evenimentele organizate de grupurile specializate înscrise în RUTI;
  • evidențierea, pe documentele proprii, a înregistrării în RUTI, ca o garanție a recunoașterii comportamentului transparent în relația cu autoritățile administrației publice centrale.

RUTI este administrat de Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social.

"Asemănător Registrului de Transparență European, RUTI - Registrul Unic al Transparenței Intereselor este un prim pas în adoptarea Legii Lobby-ului prevăzută în Programul de Guvernare 2016-2020. 

Eficiență, responsabilitate, credibilitate, transparență și deschidere către cetățean, acesta este rolul RUTI. Înscrierea în platformă duce la crearea de punți între societate și Guvernul României. Printr-o minimă cunoaștere a celor doi parteneri de dialog, în spiritul asigurării unei guvernări transparente, va crește încrederea și susținerea cetățenilor față de deciziile executivului."

Gabriel Petrea, Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social