În data de 08.12.2017 Birourile Teritoriale Galați, Iași și Suceava ale Autorității Naționale pentru Cetățenie nu lucrează cu publicul. Persoanele programate în vederea depunerii cererilor privind cetățenia română în data de 08.12.2017 vor fi reprogramate la date ulterioare, după cum urmează:

- Persoane reprogramate Biroul Teritorial Galați în perioada 18-21.12.2017

- Persoane reprogramate Biroul Teritorial Iași în perioada 11-14.12.2017

- Persoane reprogramate Biroul Teritorial Suceava în perioada 11-14.12.2017

 

 

Programări online pentru avocați  (descarca documentul in format word icon

  

  Persoanele care se încadrează în prevederile art. II din O.U.G. nr. 65 din 21.09.2017, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 760 din 25.09.2017 vor trebui să se adreseze autorităților publice cu atribuții în domeniul actelor de stare civilă, actelor de identitate și documentelor de călătorie (pașaport). Este vorba despre persoanele care au obținut până la această dată înscrierea ori transcrierea actelor străine la autorităților publice competente și cărora li s-au respins acest tip de cereri până la data intrării în vigoare a a O.U.G. nr. 65/2017, acestea putând depune noi cereri la instituțiile abilitate în materie de  stare civilă.

 

   Persoanele programate pentru depunerea jurământului la sediul A.N.C., în vederea eliberării certificatului de cetățenie si pentru copiii minori, trebuie să prezinte următoarele:
    - 2 (două) poze tip buletin pentru fiecare copil în parte;
    - pașaport /act de identitate al copilului minor sau pașaport al părinților în care se regaseste fotografia minorului.
   NU este necesară prezența copiilor la depunerea jurământului și nici la eliberarea certificatului de cetățenie al acestora.  

 

    La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată (cu traducere în limba română legalizată / supralegalizate / apostilate, dacă este cazul, în funcție de situația specifică articolului de lege în temeiul căruia este formulată cererea), în cazul documentelor emise de autorităţile altor state, sau în copie simplă în cazul documentelor emise de autoritățile române. De asemenea, nu vor fi acceptate acte laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma laminării. În situația în care solicitantul nu prezintă originalul fiecărui document care se regăsește în copie în dosarul constituit, cererea privind cetățenia română nu va fi înregistrată de angajatul ANC, petentul fiind îndrumat în vederea reglementării situației și depunerea ulterioară a dosarului. 

 

SOLVIT

 

Secțiunea SOLVIT pe pagina web MAE.RO : accesează LINK

Secțiunea SOLVIT pe pagina  EUROPA.EU : accesează LINK 

 

logo_SOLVIT.png

 

Serviciul SOLVIT reprezintă un mecanism creat în anul 2002 de către COMISIA EUROPEANĂ și statele membre în domeniul Pieței interne, care se ocupă de problemele transfrontaliere între o întreprindere sau un cetățean, pe de o parte, și o autoritate publică, pe de alta, în cazul în care legislația UE a fost aplicată în mod necorespunzător.

 Acest serviciu este oferit de administrația națională a fiecărui stat membru al Uniunii Europene, precum și a fiecărui stat din cadrul Spațiului Economic European - SEE (Norvegia, Islanda și Lichtenstein) prin intermediul unor centre denumite ”Centre SOLVIT”. Aceste centre formează rețeaua SOLVIT și sunt conectate prin intermediul unei baze de date on-line, aflată sub coordonarea și supravegherea Comisiei Europene.

 Centrele SOLVIT își desfășoară activitatea în baza Recomandării Comisiei Europene   C(2013) 5869 final din data de 17.09.2013 privind principiile care guvernează SOLVIT. Centrele se pot implica în rezolvarea plângerilor provenite atât din partea cetățenilor, cât și a întreprinderilor, prin furnizarea unor soluții pragmatice pentru problemele prezentate, într-un termen de 10 săptămâni. Serviciul SOLVIT este gratuit.

 Domeniile de intervenție sunt variate și privesc toate problemele pieței interne, precum: coordonarea sistemelor de securitate socială, recunoașterea calificărilor profesionale, înmatricularea vehiculelor, dreptul de ședere, fiscalitate etc.

În România, serviciul SOLVIT funcționează din 2007 în cadrul coordonatorului național al afacerilor europene, în prezent, Ministerul Afacerilor Externe - Direcția Armonizare Legislativă, în conformitate cu prevederile art. 2 din H.G. nr. 16 din 12 Ianuarie 2017 privind organizarea și functionarea Ministerului Afacerilor Externe.

TELVERDE SOLVIT - 0800 672 507 este instituit la nivel național pentru a veni în sprijinul cetățenilor români și al companiilor românești care își desfășoară activitatea în state al Uniunii Europene și care se confruntă cu probleme în exercitarea drepturilor legitime, cauzate de faptul că o autoritate publică nu se conformează legislației europene.