Stadiu de soluționare actualizat al dosarului de cetățenie

În această secțiune  https://cetatenie.just.ro/stadiu-dosar/, puteți consulta stadiul de soluționare a cererii dumneavoastră de cetățenie., actualizat la data prezentă.

Vă rugăm să selectați articolul de lege pentru care ați depus și anul corespunzător anului în care a fost înregistrată cererea de cetățenie.

În fișierul descărcat, în dreptul numărului cererii dumneavoastră, pe coloana „TERMEN” puteți consulta termenul la care s-a întrunit sau la care se va întruni Comisia pentru cetățenie în vederea analizării dosarului.

Pe coloana „SOLUȚIE” puteți verifica numărul ordinului pe care a fost inclusă cererea dumneavoastră în urma soluționării acesteia.

La mulți ani, pentru Ziua Culturii Naționale !

În fiecare an, începând din 2011, data de 15 ianuarie este declarată – prin lege – Ziua Culturii Naționale. Sărbătoarea a fost aleasă pentru a marca ziua de naștere a poetului național Mihai Eminescu. Poet, prozator și jurnalist, Mihai Eminescu este considerat cea mai cunoscută și influentă personalitate din cultura română.

La mulți ani, pentru Ziua Culturii Naționale !

Autoritatea Națională pentru Cetățenie

 

Termenul mediu de soluționare a cererilor de cetățenie română

În considerarea criteriilor de transparență decizională și pentru corecta informare a solicitanților de cetățenie, ținând cont de numărul total de cereri, indiferent de obiectul acestora, facem cunoscut faptul că media de soluționare prin ordin, pe categorii de cereri, constă în următoarele:
• Cu privire la cererile de acordare a cetățeniei române depuse în temeiul art. 8 din Legea
21/1991, durata medie de soluționare este de 2,09 ani;
• Cu privire la cererile de acordare a cetățeniei române depuse în temeiul art. 81 din Legea
21/1991, durata medie de soluționare este de 1,12 ani;
• Cu privire la cererile de redobândire a cetățeniei române depuse în temeiul art. 10 din Legea
21/1991, durata medie de soluționare este de 1,63 ani;
• Cu privire la cererile de redobândire a cetățeniei române depuse în temeiul art. 11 din Legea
21/1991, durata medie de soluționare este de 3,28 ani;

Durata medie menționată mai sus se datorează volumului foarte mare de dosare de cetățenie aflate pe rol, fiind relevante atât ipotezele în care au fost depuse documente de stare civilă neautentice, neconforme cu realitatea, precum și cele privind comunicarea foarte greoaie cu unii dintre petenți, respectiv cu autorități din țările de origine ale acestora.

Autoritatea Națională pentru Cetățenie salută anunțul privind includerea României în Programul Visa Waiver

Autoritatea Națională pentru Cetățenie salută anunțul Departamentului Securității Naționale SUA privind includerea României la Programul Statelor Unite ale Americii de scutire de viză.
România devine al 43-lea stat inclus în Programul Visa Waiver și primul din regiunea Mării Negre.
Apartenența României la Program presupune că cetățenii români vor putea călători în SUA fără viză timp de până la 90 de zile pentru turism sau afaceri, singura obligativitate fiind înregistrarea în Sistemul Electronic de Autorizare a Călătoriilor (ESTA).
Toate aceste demersuri au fost susținute de un dialog permanent cu autoritățile americane, sub îndrumarea Coordonatorului Național de la nivelul Guvernului României, atât cu ocazia vizitelor de evaluare, ale consultărilor periodice, cât și în cadrul formatelor de discuții la nivel înalt în care au fost abordate aspecte ce necesitau progres, respectiv capitolele considerate încheiate în cadrul procesului, precum și chestiunile de natură juridică ce trebuiau armonizate.

 

Comunicat de Presă – Vizită de lucru a ministrului justiției, domnul Radu Marinescu, la Autoritatea Națională pentru Cetățenie, București, 9 ianuarie 2025

Vizită de lucru a ministrului justiției, domnul Radu Marinescu, la Autoritatea Națională pentru Cetățenie, București, 9 ianuarie 2025.

Astăzi, 9 ianuarie 2025, ministrul justiției, domnul Radu Marinescu, a efectuat o vizită de lucru la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC).

Ministrul justiției a purtat discuții cu întreaga echipă, efectuând un tur al instituției, atât pentru a-i cunoaște pe angajații ANC, cât și pentru a afla viziunea acestora cu privire la activitatea desfășurată.

În cadrul întâlnirii cu reprezentanții conducerii ANC, domnul Radu Marinescu a purtat discuții care au vizat îmbunătățirea și eficientizarea activității instituției, inclusiv din punct de vedere al resursei umane și infrastructurii.

De asemenea, ministrul a asigurat conducerea ANC de toată susținerea Ministerului Justiției pentru realizarea proiectelor și obiectivelor propuse, stabilind o modalitate directă de comunicare pentru a facilita un dialog permanent.

Am fost, sunt și voi rămâne întotdeauna un om deschis dialogului. Consider că o strânsă colaborare și o comunicare transparentă ne vor conduce de fiecare dată la identificarea celor mai bune soluții, adaptate contextual fiecărei situații în parte. Am încredere că discuția de astăzi a fost una constructivă și că împreună vom reuși să atingem toate țintele propuse, a declarat domnul Radu Marinescu, ministrul justiției.

LINK: https://www.just.ro/vizita-lucru-ministru-justitiei-dl-radu-marinescu-la-anc-9-ianuarie-2025/

 

Anunț

Autoritatea Natională pentru Cetățenie în conformitate cu prevederile legale în materie, anunță intenția demarării  procedurii de detașare/transfer pentru ocuparea următoarelor posturi de execuție:

5 posturi ( funcții publice)  de consilieri în cadrul Directie de înregistrare cereri cetățenie, ordine și jurământ

1 post ( funcție publică) de consilier CRUFPS –resurse umane

1 post ( funcție publică) de consilier Serviciul secretariat tehnic comisie cetățenie

1 post ( funcție publică) de consilier achiziții publice – Serviciul financiar contabilitate, achiziții si administrativ

2 posturi ( funcții publice) de consilier – Serviciul financiar contabilitate, achiziții si administrativ

1 post (personal contractual ) – sofer – Serviciul financiar contabilitate, achiziții si administrativ

2 posturi (personal contractual ) – consilier Compartiment arhivă

 

Persoanele interesate sunt invitate să depună la sediul instituției, prin registratură/ poșta electronică (cabinetanc@just.ro ), următoarele documente:

  1. a)   scrisoare de intenție ;
  2. b)curriculum vitae, modelul comun european;

 

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, Compartiment resurse umane, formare profesională și salarizare – Direcţia economico – administrative, resurse umane și arhivă, telefon 021/201.93.40, int 103 sau 115.

Anunț Programări Online

Avand în vedere lansarea noii aplicații de programare online, vă informăm faptul că funcționalitatea modului de cautare/identificare programări efectuate este în continuare activă și funcțională prin interfața aplicației din contul înregistrat de către fiecare solicitant.

Pe site-ul programarecetatenie.eu , în contul înregistrat de către solicintați, există o secțiune denumită Lista programari online unde se pot căuta programările online efectuate pentru depunerea dosarului de cetățenie.

Utilizatorul trebuie să se autentifice prin nume utilizator, parolă și cod unic de autentificare iar în secțiunea Lista programari online va introduce numele și prenumele solicitantului programat(campuri obligatorii) si adresa de email(optional). Apoi, după apăsarea butonului „Cauta” se va afișa tipul de programare, numele, prenumele, data programării și ora programării.

Pentru căutarea unei programări trebuie introduse în mod obligatoriu următoarele date: numele și prenumele persoanei , exact cum au fost înregistrate pentru programare.

stadiu.dosar.cetatenie@just.ro

Având în vedere creșterea gradului de informare al solicitanților în ceea ce privește stadiul de soluționare a cererii de acordare/redobândire a cetățeniei române, vă rugăm să transmiteți solicitarea dumneavoastră pe adresa de email stadiu.dosar.cetatenie@just.ro.

Solicitarea dumneavoastră va primi un răspuns automat cu indicarea linkului de accesare directă a secțiunii Stadiu Dosar.

Sari la conținut