Având în vedere acțiunile întreprinse de Guvernul României pentru sprijinirea refugiaților ucraineni, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție pune la dispoziție un chestionar online, în limbile ucraineană, română și engleză, pentru a ajuta la identificarea și audierea persoanelor care sunt victime sau martori ai infracțiunilor comise în conflictul armat din Ucraina. Chestionarul este disponibil la adresa http://anchetaucraina.mpublic.ro/.
Buletinul trimestrial privind activitatea Autorității Naționale pentru Cetățenie 01.04.2022 – 30.06.2022
În trimestrul al II-lea al anului 2022 Autoritatea Națională pentru Cetățenie a întreprins demersuri orientate către sprijinirea solicitanților de cetățenie în special, dar și a membrilor societății civile în ceea ce privește materia cetățeniei române.
În data de 30 martie 2022, președintele Autorității Naționale pentru Cetățenie, doamna Gabriela LENGHEL, l-a primit, la sediul Autorității, pe Excelența Sa, domnul Victor CHIRILĂ, ambasador al Republicii Moldova în România. Această vizită a fost urmată de o întrevedere în data de 25 mai 2022 la Ambasada Republicii Moldova în România cu înaltul oficial. Discuțiile purtate în ambele întrevederi au urmărit consolidarea și extinderea dialogului instituțional pe care ANC l-a dezvoltat de-a lungul anilor, atât cu Ambasada Republicii Moldova la București, cât și cu alte instituții guvernamentale de la Chișinău.
Autoritatea Națională pentru Cetățenie a participat la evenimentul ”Dezbatem împreună Planul Național de Acțiune OGP 2022-2024” din data de 19 mai 2022 care a avut ca scop elaborarea Planului Național de Acțiune 2022-2024 prin asumarea unui angajament cu privire la Dezvoltarea sistemului informatizat al instituției pentru o mai bună gestionare a dosarelor solicitanților de cetăţenie.
La data de 26 mai 2022, la sediul Ministerului Afacerilor Externe a avut loc o întâlnire de lucru la nivel de secretar de stat (Autoritatea Națională pentru Cetățenie) și secretar general (Ministerul Afacerilor Externe) pentru discutarea unor aspecte de interes în materie de cetățenie, având în vedere competențele celor două instituții în domeniu.
În perioada de referință au fost întreprinse mai multe demersuri cu privire la posibilitatea solicitanților de cetățenie de a realiza o programare online în vederea depunerii dosarelor de cetățenie și au fost efectuate lucrări tehnice de optimizare a platformei de programare online.
Repere ale activității pentru trimestrul al II-lea 2022
În al doilea trimestru au fost organizate la sediul ANC a unui număr de 69 de sesiuni de jurământ. Din totalul de 4082 de persoane invitate, 2984 persoane au depus jurământul de credință. Astfel, au fost eliberate un număr de 3813 de certificate de cetățenie, dintre care 829 pentru minori.
Au fost soluționate, prin ordin al președintelui ANC, un număr de 13.039 cereri de cetățenie. În trimestrul II au fost soluționate și 6 solicitări în conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Proiecții referitoare la activitatea pe trimestrul III/2022
În trimestrul al III-lea 2022, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, va avea în vedere:
– consolidarea dialogului cu partenerii instituționali (MAE, MAI);
– creșterea numărului de dosare soluționate;
La nivelul Comisiei pentru cetățenie, în trimestrul III al anului 2022 există o proiecție de circa 15000 de dosare ce urmează a fi înaintate spre analiză și soluționare, din categoria cererilor de redobândire depuse în temeiul art. 11 din Legea cetățeniei române. Estimăm o evoluție ce cuprinde dosare cu numere cuprinse între 78.450/RD/2019 – 93.450/RD/2019.
Dialog cu partenerii instituționali/societatea civilă/media, sugestii și opinii
În perioada 06.04.-20.04.2022, Autoritatea Națională pentru Cetățenie a participat în cadrul unor grupuri de lucru la consultări cu societatea civilă, pentru îmbunătățirea angajamentelor asumate atât de către autoritățile publice, de membrii Comitetului Național de Coordonare al Parteneriatului pentru Guvernare Deschisă, cât și de reprezentanții societății civile. În urma acestor grupuri de lucru, au rezultat o serie de propuneri și observații pentru îmbunătățirea și creșterea gradului de îndeplinire a angajamentelor.
Această secțiune include sugestii, propuneri, opinii, din partea partenerilor de dialog (instituții ale statului român, societatea civilă, media, etc.). Recomandări și propuneri pentru această secțiune pot fi transmise pe adresa de email dialog.anc@just.ro.
Anunț programări online
Vă aducem la cunoștință că platforma de programări online pentru depunerea dosarelor de cetățenie funcționează în parametri normali, problemele de ordin tehnic fiind remediate. Platforma nu va mai genera mesaje de eroare de tipul ”GATEWAY TIMEOUT” în momentul trimiterii programării.
Anunț important programări online
În ultima perioadă, Autoritatea Națională pentru Cetățenie a primit semnalări privind erori la platforma de programări online pentru depunerea dosarelor de cetățenie. Vă informăm că aceste situații se datorează unor probleme de ordin tehnic legate de nivelul ridicat de încărcare al serverului propriu precum și de stabilitatea conexiunii la internet.
Mesajele de eroare înregistrate în momentul trimiterii programării pot fi de tipul ”GATEWAY TIMEOUT. Vă precizăm că, deși se afișează acest tip de mesaj, dacă datele au fost corect completate și nu apar erori evidențiate cu culoare roșie, programarea dvs online este valida si se înregistrează pe server în momentul apăsării butonului „Trimite acum programarea”.
Depunem eforturi pentru optimizarea și asigurarea funcționalității în parametri normali ai aplicației prin intermediul căreia se efectuează programări online. Pentru verificarea și confirmarea programării online în cazul apariției unor erori puteți adresa solicitări la adresa de email cetatenie@just.ro
Anunț important cu privire la accesul persoanelor în instituție
Accesul persoanelor în incintele instituţiilor publice centrale este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV- 2 şi pentru care au trecut l0 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT–PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SAR5 CoV-2.
Dovada vaccinării va fi luată în considerare doar dacă a fost făcută cu unul din cele 4 vaccinuri autorizate în România, respectiv Comirnaty – Pfizer, Moderna, Vaxzevria – AstraZeneca şi Janssen – Johnson&Johnson.
De la aceste prevederi sunt exceptaţi avocaţii, fiind permis accesul acestora pentru exercitarea activităţilor prevăzute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecţia cu virusul SARS-CoV-2 (informaţiile din aceste documente vor fi traduse în limba română sau vor fi trecute şi in limba engleză).
Visitor counter
Total vizitatori
Users Today : 110
Users Yesterday : 6172
Users Last 7 days : 41658
Users Last 30 days : 164558
Users This Month : 91973
Users This Year : 834506
Total Users : 2382726
Views Today : 210
Views Yesterday : 23448
Views Last 7 days : 163128
Views Last 30 days : 632225
Views This Month : 352657
Views This Year : 3569633
Total views : 10792137
Who's Online : 4
Comunicat 10 februarie 2022 – 12 ani de la înființarea Autorității Naționale pentru Cetățenie
Astăzi, 10 februarie 2022, se împlinesc 12 ani de la înființarea Autorității Naționale pentru Cetățenie, ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Justiţiei, cu competenţe depline în materie de cetăţenie, atât cu privire la aplicarea procedurii de acordare, redobândire și încetare a calității de cetățean român, potrivit Legii cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și pe probleme de consiliere a cetățenilor în materie de cetățenie.
În perioada 2010-2022, Autoritatea Națională pentru Cetățenie a înregistrat peste 935.000 de cereri privind cetățenia română, fiind aprobate sau respinse prin ordin al Președintelui ANC peste 792.000 de cereri. Totodată, peste 79.000 de solicitanți au devenit cetățeni români, prin depunerea jurământului de credință față de România la sediul ANC.
Cu această ocazie, transmitem un sincer ”La mulți ani” tuturor românilor, oriunde s-ar afla, și dorim să îi asigurăm că vom continua să ne îndeplinim atribuțiile legale cu profesionalism, eficiență și transparență, prin soluționarea cu celeritate a cererilor privind cetățenia română, având în vedere faptul că statul are obligația pozitivă de a asigura caracterul efectiv și neiluzoriu al drepturilor conferite de lege.
#România #ANC #CetățeniaRomână
Buletinul trimestrial privind activitatea Autorității Naționale pentru Cetățenie 01.10.2021 – 31.12.2021
În trimestrul al IV-lea al anului 2021 Autoritatea Națională pentru Cetățenie a continuat demersurile menite a veni în sprijinul solicitanților de cetățenie. Activitățile curente ale instituției dar și relaționarea cu petenții, au fost în continuare influențate de actualul context pandemic asociat COVID-19 și de măsurile luate pentru prevenirea și combaterea răspândirii acestui virus. Cu toate restricțiile impuse de aceste măsuri ANC a optimizat unele segmente ale activității și a adoptat măsuri în sensul creșterii numărului de locuri disponibile pentru depunerea solicitărilor de cetățenie la sediul ANC din București, respectiv pentru creșterea numărului sesiunilor de jurământ.
Repere ale activității pe trimestrul IV/2021
În perioada 01.10.2021 – 31.12.2021 au fost înregistrate un număr de 13.135 de cereri de acordare/redobândire a cetățeniei române, formulate în baza art. 8, art. 81, art. 82, art. 10 și art. 11 din Legea nr. 21/1991, respectiv 100 de solicitări privind renunțarea la cetățenie română, formulate în baza art. 27 din Legea nr. 21/1991.
Al patrulea trimestru a prilejuit organizarea la sediul ANC a unui număr de 56 de sesiuni de jurământ, oficiate de către doamna Gabriela Lenghel, președinte și domnul Ionel-Constantin MITEA, vicepreședinte. La aceste ceremonii au participat 3864 de persoane.
Totodată, au fost eliberate un număr de 4.322 de certificate de cetățenie dintre care 905 pentru minori. Au fost soluționate, prin ordin al președintelui ANC, un număr de 13.277 cereri de cetățenie. În trimestrul IV au fost soluționate și 10 solicitări în conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Începând cu data de 21.12.2021 a fost modificat ”Regulamentul de programare online pentru depunerea cererilor privind cetățenia română”, document postat pe pagina web a instituției. În trimestrul de referință, pe linia dialogurilor interinstituționale în materie de cetățenie, conducerea ANC a desfășurat întâlniri de lucru comune cu reprezentanți ai Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
Proiecții referitoare la activitatea pe trimestrul I/2022
În trimestrul I/2022, Autoritatea Națională pentru Cetățenie, va avea în vedere:
– consolidarea dialogului cu partenerii instituționali (MAE, MAI);
– creșterea numărului de dosare soluționate;
– definitivarea procesului de modificare și completare a regulamentelor interne, reper menit a îmbunătăți și eficientiza activitatea curentă.
La nivelul Comisiei pentru cetățenie, în trimestrul I al anului 2022 există o proiecție de circa 20.000 dosare ce urmează a fi înaintate spre analiză și soluționare, din categoria cererilor de redobândire depuse în temeiul art. 11 din Legea cetățeniei române. Estimăm o evoluție ce cuprinde dosare cu numere cuprinse între 38.450/RD/2019 – 60.000/RD/2019.
Dialog cu partenerii instituționali/societatea civilă/media, sugestii și opinii
Această secțiune a fost creată în primul trimestru al anului 2021 și include sugestii, propuneri, opinii, din partea partenerilor de dialog (instituții ale statului român, societatea civilă, media, etc.). Recomandări și propuneri pentru această secțiune pot fi transmise pe adresa de email dialog.anc@just.ro.
Regulament de programare online pentru depunerea dosarelor privind cetățenia română
Regulamentul de programare online pentru depunerea cererilor privind cetățenia română
aprobat prin Ordinul președintelui ANC nr. 62/18.03.2025
DISPOZIȚII GENERALE
ART. 1 (1) Prezentul regulament stabilește modul în care se efectuează programările online pentru depunerea cererilor privind cetățenia română, formulate în temeiul art. 8, 81, 10, 11 și 27 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie (ANC) din București și la Oficiile Teritoriale ale Autorității.
(2) Măsurile prevăzute în prezentul regulament se dispun cu respectarea principiului egalităţii de tratament juridic pentru situaţii identice sau comparabile.
ART. 2 Accesul petenților, pentru depunerea cererilor formulate în temeiul art. 8, 81, 10, 11 și 27 din Legea nr. 21/1991, la sediul central al ANC din București și la sediile Oficiilor Teritoriale ale Autorității din Galați, Iași și Suceava, se face exclusiv în baza programărilor online pe site-ul ANC https://cetatenie.just.ro, rubrica Programare online, depunere dosar.
Măsuri privind art. 8 și 81
ART. 3 Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul ANC București se vor putea efectua maxim 15 programări online / zi, programul de lucru cu publicul fiind de luni până joi, în intervalele orare 08.30-12.00 și 12.30-16.00.
ART. 4 (1) Introducerea datelor personale și selectarea datei la care se va depune cererea privind cetățenia română, formulată în temeiul art. 8 și 81 din Legea nr. 21/1991, însoțită de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se face direct pe site-ul ANC https://cetatenie.just.ro rubrica Programare online, depunere dosar, prin accesarea aplicației programarecetatenie.eu, crearea unui cont de utilizator, conform Manualului de utilizare a aplicației publicat pe site-ul ANC și ulterior selectarea modulului BUCURESTI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 8, 81.
(2) Din fiecare cont de utilizator se pot efectua maxim 2 programări pentru persoane diferite pentru tipul de modul selectat.
(3) O persoană poate efectua o singură programare pe zi, netransmisibilă, iar în cazul în care aceeași persoană înregistrează mai multe programări într-o singură zi, cu nume diferite, acestea vor fi anulate, fiind valabilă o singură programare.
(4) Fiecare programare corespunde unei singure persoane, iar programarea multiplă, conținând datele de identificare ale mai multor persoane, nu va fi validă.
(5) Programarea efectuată prin selectarea ca temei a altui articol de lege decât cel pentru care se dețin actele necesare pentru depunerea cererii privind obținerea cetăţeniei române va fi anulată, fiind necesară o nouă programare cu indicarea corectă a articolului de lege și care se va face in limita numărului de locuri disponibile pentru acel tip de cerere.
(6) Programările efectuate prin intermediul poștei, prin e-mail, fax sau telefonic, nu sunt acceptate.
Măsuri privind art. 10
ART. 5 Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul ANC București se vor putea efectua maxim 100 programări online / zi, programul de lucru cu publicul fiind de luni până joi, în intervalele orare 08.30-12.00 și 12.30-16.00.
ART. 6 (1) Introducerea datelor personale și selectarea datei la care se va depune cererea privind cetățenia română, formulată în temeiul art. 10 din Legea nr. 21/1991, însoțită de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se face direct pe site-ul ANC https://cetatenie.just.ro rubrica Programare online, depunere dosar, prin accesarea aplicației programarecetatenie.eu, crearea unui cont de utilizator, conform Manualului de utilizare a aplicației publicat pe site-ul ANC și ulterior selectarea modulului BUCURESTI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 10.
(2) Din fiecare cont de utilizator se pot efectua maxim 2 programări pentru persoane diferite pentru tipul de modul selectat.
(3) O persoană poate efectua o singură programare pe zi, netransmisibilă, iar în cazul în care aceeași persoană înregistrează mai multe programări într-o singură zi, cu nume diferite, acestea vor fi anulate, fiind valabilă o singură programare.
(4) Fiecare programare corespunde unei singure persoane, iar programarea multiplă, conținând datele de identificare ale mai multor persoane, nu va fi validă.
(5) Programarea efectuată prin selectarea ca temei a altui articol de lege decât cel pentru care se dețin actele necesare pentru depunerea cererii privind obținerea cetăţeniei române va fi anulată, fiind necesară o nouă programare cu indicarea corectă a articolului de lege și care se va face in limita numărului de locuri disponibile pentru acel tip de cerere.
(6) Programările efectuate prin intermediul poștei, prin e-mail, fax sau telefonic, nu sunt acceptate.
Măsuri privind art. 27
ART. 7 Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul ANC București se vor putea efectua maxim 5 programări online / zi, programul de lucru cu publicul fiind de luni până joi, în intervalele orare 08.30-12.00 și 12.30-16.00.
ART. 8 (1) Introducerea datelor personale și selectarea datei la care se va depune cererea privind cetățenia română, formulată în temeiul art. 27 din Legea nr. 21/1991, însoțită de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se face direct pe site-ul ANC https://cetatenie.just.ro rubrica Programare online, depunere dosar, prin accesarea aplicației programarecetatenie.eu, crearea unui cont de utilizator, conform Manualului de utilizare a aplicației publicat pe site-ul ANC și ulterior selectarea modulului BUCURESTI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 27.
(2) Din fiecare cont de utilizator se pot efectua maxim 2 programări pentru persoane diferite pentru tipul de modul selectat.
(3) O persoană poate efectua o singură programare pe zi, netransmisibilă, iar în cazul în care aceeași persoană înregistrează mai multe programări într-o singură zi, cu nume diferite, acestea vor fi anulate, fiind valabilă o singură programare.
(4) Fiecare programare corespunde unei singure persoane, iar programarea multiplă, conținând datele de identificare ale mai multor persoane, nu va fi validă.
(5) Programarea efectuată prin selectarea ca temei a altui articol de lege decât cel pentru care se dețin actele necesare pentru depunerea cererii privind obținerea cetăţeniei române va fi anulată, fiind necesară o nouă programare cu indicarea corectă a articolului de lege și care se va face in limita numărului de locuri disponibile pentru acel tip de cerere.
(6) Programările efectuate prin intermediul poștei, prin e-mail, fax sau telefonic, nu sunt acceptate.
Măsuri privind art. 11
ART. 9 (1) Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul ANC București se vor putea efectua maxim 240 programări online / zi, programul de lucru cu publicul fiind de luni până joi, în intervalele orare 08.30-12.00 și 12.30-16.00;
(2) Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul Oficiului Teritorial Galați se vor putea efectua maxim 70 programări online / zi, în fiecare zi de luni până joi, în intervalul orar 08.30-15.00 și 40 programări online / zi vineri, între orele 08.30-14.00;
(3) Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul Oficiului Teritorial Iași se vor putea efectua maxim 80 programări online / zi, în fiecare zi de luni până joi, în intervalul orar 08.30-15.00 și 40 programări online / zi vineri, între orele 08.30-14.00;
(4) Pentru depunerea cererilor privind cetățenia română la sediul Oficiului Teritorial Suceava se vor putea efectua maxim 70 programări online / zi, în fiecare zi de luni până joi, în intervalul orar 08.30-15.00 și 40 programări online / zi vineri, între orele 08.30-14.00.
ART. 10 (1) Introducerea datelor personale și selectarea datei la care se va depune cererea privind cetățenia română, formulată în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, însoțită de actele care dovedesc îndeplinirea condițiilor prevăzute de lege, se face direct pe site-ul ANC https://cetatenie.just.ro rubrica Programare online, depunere dosar, prin accesarea aplicației programarecetatenie.eu, crearea unui cont de utilizator, conform Manualului de utilizare a aplicației publicat pe site-ul ANC și ulterior selectarea modulului după cum urmează:
- a) pentru depunerea cererii la sediul ANC din București – modulul BUCURESTI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 11;
- b) pentru depunerea cererii la sediul Oficiului Teritorial Galați – modulul GALATI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 11;
- c) pentru depunerea cererii la sediul Oficiului Teritorial Iași – modulul IASI – FORMULAR PROGRAMARE ART. 11;
- d) pentru depunerea cererii la sediul Oficiului Teritorial Suceava – modulul SUCEAVA – FORMULAR PROGRAMARE ART. 11.
(2) Din fiecare cont de utilizator se pot efectua maxim 2 programări pentru persoane diferite pentru tipul de modul selectat.
(3) O persoană poate efectua o singură programare pe zi, netransmisibilă, iar în cazul în care aceeași persoană înregistrează mai multe programări într-o singură zi, cu nume diferite, acestea vor fi anulate, fiind valabilă o singură programare.
(4) Fiecare programare corespunde unei singure persoane, iar programarea multiplă, conținând datele de identificare ale mai multor persoane, nu va fi validă.
(5) Programarea efectuată prin selectarea ca temei a altui articol de lege decât cel pentru care se dețin actele necesare pentru depunerea cererii privind obținerea cetăţeniei române va fi anulată, fiind necesară o nouă programare cu indicarea corectă a articolului de lege și care se va face in limita numărului de locuri disponibile pentru acel tip de cerere.
(6) Programările efectuate prin intermediul poștei, prin e-mail, fax sau telefonic, nu sunt acceptate.
Măsuri cu caracter general
ART. 11 (1) Pentru validarea unei programări, este obligatorie completarea câmpurilor Tip programare, Nume pașaport, Prenume pașaport, Data nașterii, Locul nașterii, Prenume mamă, Prenume tată, Adresa de e-mail, Serie și număr pașaport, Țară naștere, Adresa domiciliu, Cetățenie, Data programării,Verificare Google Authenticator, după cum urmează:
- a) Câmpul Tip programare presupune selectarea temeiului legal și a sediului de depunere a cererii privind cetățenia română.
- b) În câmpul Nume pașaport se completează numele titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- c) În câmpul Prenume pașaport se completează prenumele titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- d) În câmpul Data nașterii se completează data nașterii completă și corectă a titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- e) În câmpul Locul nașterii se completează locul nașterii titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- f) În câmpul Prenume mamă se completează prenumele mamei titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- g) În câmpul Prenume tată se completează prenumele tatălui titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- h) În câmpul Adresa de e-mail se completează adresa de e-mail validă la care va putea fi primită confirmarea programării;
- i) În câmpul Serie și număr pașaport se completează seria și numărul pașaportului titularului care va depune dosarul privind cetățenia română. Persoanele care depun cerere privind cetățenia română în temeiul art. 8 din Legea nr. 21/1991 vor completa numărul permisului de ședere.
- j) În câmpul Țară naștere se completează țara nașterii titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- k) În câmpul Adresa domiciliu se completează domiciliul titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- l) În câmpul Cetățenie se completează cetățenia titularului care va depune dosarul privind cetățenia română;
- m) Câmpul Data programării presupune selectarea datei la care va fi depus dosarul privind cetățenia română.
- n) Câmpul Verificare Google Authenticator presupune completarea, in timp util, a codului unic generat de aplicatie pentru contul utilizatorului.
(2) Completarea incorectă a acestor câmpuri, precum și neconcordanțele dintre datele înscrise în formularul de înregistrare și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea dosarului vor duce la anularea programării.
(3) Programarea va fi anulată și în cazul neprezentării la data programată, fiind necesară o nouă înregistrare pe site-ul ANC în acest sens.
ART. 12 Programările efectuate pot fi șterse din contul de utilizator pe care au fost realizate cu cel mult 72 de ore înainte de data programării.
Art. 13 Solicitările de programare sunt validate dacă sunt înaintate cu cel puţin 2 zile înainte de data efectivă a depunerii dosarului.
DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
ART. 14 Instrucțiunile tehnice privind crearea contului de utilizator și cele privind completarea câmpurilor solicitate în aplicație sunt conținute de Manualul de utilizare a aplicației programarecetatenie.eu, acesta fiind publicat pe site-ul ANC și anexat prezentului regulament.
ART. 15 Programările efectuate din fiecare cont de utilizator pot fi vizualizate prin accesarea secțiunii Lista programări online a respectivului cont.
ART. 16 Prin utilizarea procedurii de programare online titularul cererii privind cetățenia română este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, bifând rubrica ”Sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare ale formularului și prelucrarea datelor conform GDPR”.
ART. 17 Nu sunt valabile programările online pentru zilele nelucrătoare, stabilite sau anunțate ulterior, prin acte normative sau dispoziții interne, zile în care nu se desfășoară activitate de lucru cu publicul.
ART. 18 La sediul ANC, pentru ordonarea fluxurilor de persoane, vor fi repartizate titularilor cererilor privind cetățenia română bonuri de ordine, conform listelor conținând programările online, în vederea ordonării în sălile de așteptare până la intrarea în biroul de înregistrare a cererilor prin apelarea numărului următor de către angajații instituției.
ART. 19 Numărul de programări online / zi menționat la art. 3, art. 5, art. 7 și art. 9 poate fi modificat temporar, pentru motive temeinic justificate, prin notă întocmită de Serviciul înregistrare cereri cetățenie și aprobată de Președintele ANC, aceasta constituindu-se ca anexă la prezentul Regulament de programare online pentru depunerea cererilor privind cetățenia română.
ATENȚIE
Programările online efectuate sunt valabile doar pentru articolul de lege selectat.
Programările online efectuate pentru art. 8, 8 ind. 1, 10, și 27 nu pot fi folosite pentru depunerea cererilor în baza art. 11.
Programările online efectuate pentru art. 11 nu pot fi folosite pentru depunerea cererilor în baza art. 8, 8 ind. 1, 10, și 27.
IMPORTANT! În cazul în care un solicitant face o programare pe un articol de lege (exemplu art. 8) iar la depunerea actelor rezultă că cererea este în conformitate cu un alt articol de lege decât cel pentru care s-a făcut programarea (exemplu art. 11), programarea va fi anulată iar depunerea cererii va fi respinsă urmând a se reprograma la o dată ulterioară, în conformitate cu articolul corect de lege.
Informații privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Autoritatea Națională pentru Cetățenie în calitate de operator de date cu caracter personal prelucrează date cu caracter personal în scopul punerii în aplicare a prevederilor Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, datele cu caracter personal fiind de asemenea utilizate în vederea solicitării de relaţii de la orice autorităţi pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor legale în materie de cetăţenie română.
Datele personale prelucrate sunt: nume, prenume, gen, locul și data nașterii, prenumele părinților atât pentru titular, cât şi pentru copiii minori înscrişi în cerere, cetățenia, adresa de domiciliu / reședință / corespondență.
În situația prelucrării datelor cu caracter personal de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie, persoanele își exprimă consimțământul cu privire la prelucrarea pe site-ul Autorității Naționale pentru Cetățenie a datelor cu caracter personal precum numele și prenumele și utilizarea adresei de e-mail furnizată doar în cadrul procedurii de programare online cu scopul organizării procedurii de depunere a dosarelor de cetățenie. Datele utilizate în cadrul procedurii de programare online sunt stocate până la data programării iar numele și prenumele furnizate pe formularul de programare vor fi publicate pe site-ul Autorității Naționale pentru Cetățenie la adresa https://cetatenie.just.ro/programare-online/ cu cel mult 7 zile înainte de data programării. Toate datele personale colectate și utilizate în procedura de programare online vor fi șterse de pe site după finalizarea procedurii de depunere a dosarului de cetățenie la unul dintre sediile Autorității Naționale pentru Cetățenie.
Persoanele programate online pentru depunerea dosarelor de cetățenie au următoarele drepturi referitoare doar la datele personale utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie:
- de a solicita operatorului rectificarea sau ştergerea datelor cu caracter personal utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie;
- de a solicita restricţionarea prelucrării datelor cu caracter personal utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie;
- de a se opune prelucrării datelor personale utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie;
- de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de supraveghere cu privire la utilizarea datelor personale utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie.
Datele furnizate vor fi tratate confidențial în conformitate cu prevederile:
– Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
– Directiva (UE) 2016/680 referitoare la protecția datelor personale în cadrul activităților specifice desfășurate de autoritățile de aplicare a legii.
Persoana vizată are dreptul să îşi retragă în orice moment consimţământul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal cu privire la utilizarea datelor personale utilizate în procedura de programare online pentru depunerea dosarelor de cetățenie.
Articol actualizat în data 18.03.2025.
Instituții partenere
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Departamentul Consular
Misiuni diplomatice/Oficii consulare de pe spații cu relevanță în activitatea ANC:
REPUBLICA MOLDOVA:
UCRAINA:
FEDERAȚIA RUSĂ:
ISRAEL: